7260
Sök

framtiden snart här

Gödseldräng
4 529 Inlägg
11 februari 2007
Trådstartare
http://www.nyteknik.se/art/46206

riktigt cool går billigt hehe

Saab 99 Turbo-Nörd
368 Inlägg
11 februari 2007
Det bästa är att det är en camaro ägare som säge det:) blir ju rent utav glad av att höra det....
man får ju hopp nu om att världen kanske går att spara iallfall...

Gödseldräng
4 529 Inlägg
11 februari 2007
Trådstartare
haha dåra tycker den va lite grym ju big_smile skulle aldrig ha råd att köra med camaron tongue ett framtida objekt är det nu

Gödseldräng
4 529 Inlägg
11 februari 2007
Trådstartare
:d

7 120 Inlägg
11 februari 2007
man kan ju undra hur fort det gick big_smile

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
11 februari 2007
Jag läste vidare på länken om världsrekordbilen som kom ofattbara 384 mil på en liter bensin?! yikes

Där stod det att man inte får underskrida den tillåtna lägsta hastigheten, 30 km/h.

http://www.nyteknik.se/art/46098

Faschinerande - ett chassie på 4 respektive 6 kilo, och en kvinnlig förare (hon var minst och lättast tydligen) som tvingas ligga och köra... Det är nog inget man använder för att åka och handla eller hämta på dagis med i alla fall... smile

Men man kan ju hoppas att det kommer fram lösningar som kan användas i framtiden, det är anmärkningsvärt hur liten skillnad det är på bränsleförbrukningen på en äldre och en nyare bil! Effektuttaget har ökat flera gånger om, men bränsleförbrukningen har det inte hänt så mycket med.
Ett exempel: Vår Fairlane från 1964 drar cirka 0,8 liter per mil med sin 260 originalmotor (V8). Vår Saab 9000 -93  med chipad 2,3 litersmotor utan turbo drog 0,7 liter per mil.
Rätt anmärkningsvärt tycker jag.

Iofs - min Bubbla från -72 drog nog något mer än Fairlanen, och vår Opel Astra från -92 ligger väl på 0,6, men det är ändå för mycket förbrukning med tanke på att det gått 20 år! Eller egentligen mer, Bubblans boxermotor var ju inte något nytt och revolutionerande 1972... Fast det var väl inte Opelns maskin heller så det går väl på ett ut... smile

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
11 februari 2007
Trådstartare
vulture skrev:
Jag läste vidare på länken om världsrekordbilen som kom ofattbara 384 mil på en liter bensin?! yikes

Där stod det att man inte får underskrida den tillåtna lägsta hastigheten, 30 km/h.

http://www.nyteknik.se/art/46098

Faschinerande - ett chassie på 4 respektive 6 kilo, och en kvinnlig förare (hon var minst och lättast tydligen) som tvingas ligga och köra... Det är nog inget man använder för att åka och handla eller hämta på dagis med i alla fall... smile

Men man kan ju hoppas att det kommer fram lösningar som kan användas i framtiden, det är anmärkningsvärt hur liten skillnad det är på bränsleförbrukningen på en äldre och en nyare bil! Effektuttaget har ökat flera gånger om, men bränsleförbrukningen har det inte hänt så mycket med.
Ett exempel: Vår Fairlane från 1964 drar cirka 0,8 liter per mil med sin 260 originalmotor (V8). Vår Saab 9000 -93  med chipad 2,3 litersmotor utan turbo drog 0,7 liter per mil.
Rätt anmärkningsvärt tycker jag.

Iofs - min Bubbla från -72 drog nog något mer än Fairlanen, och vår Opel Astra från -92 ligger väl på 0,6, men det är ändå för mycket förbrukning med tanke på att det gått 20 år! Eller egentligen mer, Bubblans boxermotor var ju inte något nytt och revolutionerande 1972... Fast det var väl inte Opelns maskin heller så det går väl på ett ut... smile

// Ellen

din V8 gick billigt men drar 1.5 L milen blandad körning gasar man är jag uppe i 2/3 L direkt haha

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
11 februari 2007
Sån var min Cheva också... Men med trimmad 400SB på 400 hk och fyrportade dubbelpumpare får man väl räkna med det... Och det blev i alla fall valuta för pengarna, även om det kostade på att vicka på tårna... big_smile

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
11 februari 2007
Min 5.7L 340hk V8 stänger av 4 av 8 cylindrar när dom inte behövs och drar ändå 1,2 liter milen om man kör riktigt lugnt (kanske 1,1 om man kör ruggigt lungt på motorväg). Som jag kör nu drar den 1.5 liter/milen, men va fan, blir ju tråkigt att åka om man inte gasar ibland. big_smile
Det är DYRT att åka jänkarbil nuförtiden. sad

Gödseldräng
4 529 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
min ligger på 350 hk
bror min och jag tävlade med en sprillans ny v70 unge fär 2 mil gav fullt på alla rakor mycket gasande och bromsande drog upp mellan 15 och 20 liter då men jävlar va de gick max körde vi i 240 ungefär mätarn går till 250 tongue
Senast redigerat av Team-Adolfsson (12 februari 2007)

xcOOb
388 Inlägg
12 februari 2007
hehe tuff

Gödseldräng
4 529 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
skogenracing skrev:
hehe tuff

lite men dyrt fast brorsan körde han får ju betala tongue

Sök