5786
Sök

Svårt att sälja gammal 318 E36 idag eller sälja den i delar?

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
Är det verkligen så svårt att sälja en 318i 95 idag?
Har haft bilen på annons över en månad o det är totalt tyst i luren o på mailen utom alla dessa bedrägeri försök som ligger i skräpposten.
Här är annonsen för nyfikna http://www.blocket.se/alvsborg/BMW_318i … 16&w=1
Köpte denna som första bättre som fanns nära mig utan att kolla närmare på den, ha nåt till o från jobbet så det blev en del utbyten men det kan jag leva med.
Det jag inte kan leva med är den lilla bakluckan o lite för liten skuffen där barnvagnen(sulky) får inte riktigt plats därav försäljning.
Vill ha cirkus 12k (borde kräva mer! wink ) för den men frågan slog mig vad skulle jag kunna få totalt om jag började sälja den i delar, då fjädring o bromsar har gått max 500mil o plåten är rätt så hyfsat ok...

Nån som vet om det är värt besväret? Finns det förfrågan på beg delar till E36:or?

342 Inlägg
29 januari 2012
BMW-entusiaster söker väl främst sexor, övriga köper det som är billigast.
Och med hänsyn till att din bil, de nya delarna till trots, både är rostig, gått över 20.000 mil och har en krockskada så tycker iaf. jag att den kvalificerar sig som en gds-bil.

Och dessa hittar du utan problem för mellan 5.000-10.000 kr.
Sedan blir det lätt larvigt när annonstexten är skriven som om det vore bilen som presenterade sig själv.

Så, ja.
Har du tiden och orken att sälja den i delar så kanske det är värt jobbet.
Jag är dock tveksam till det, då det nog ställer krav på att sälja ... 60-70% (mer?) av bilen i delar för att nå det pris du begär idag.
Kan vara enklare att bara sälja den som den står.

I tid räknat är det högst sannolikt inte värt jobbet.
Plus många idioter som hör av sig, postande/bussgods hit och dit osv.

Mitt råd: sänk priset och sälj i ett stycke!
Senast redigerat av 9Femma (29 januari 2012)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
29 januari 2012
Håller med ovanstående lite.
OM jag nu mot all förmodan skulle få för mig att köpa en risig e36a för att sladda sönder på vintern
Så skulle jag inte köpa en 318, och skulle jag mot alla mina värderingar köpa en risig e36a som dessutom är en 318. Då skulle den absolut inte få kosta mer än 5-8k.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

1 412 Inlägg
29 januari 2012
Ett tips är att fixa bättre bilder, flera gånger för mig så har det varit stendött när man försöker sälja en bil eller liknande.
Då har jag tagit fram den stora dyra kameran och passat på att fota bilen en fin dag när solen skiner, och vips så är folk som galna efter den.  smile

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
RearWheelDrive skrev:
Tycker du skall ändra texten då mycket text kan förstöra det hela. ändra text och fler bilder.

Mmmm... Kanske lite mycket text, känner det med...
Finns länk längst ner till fler bilder.

Trucker
2 710 Inlägg
29 januari 2012
Fixa fram fler bilder, på bl.a. inredningen o ta bort en del text!

Ett tips ang priset: då du ändå är villig att pruta från dom 12k du lagt ut den, lägg ut den för 10k istället, då ökar chansen att folk hittar den. Det kan va så att folk söker en "billig bil för max 10k" o då slår dom in de på max 10k på blocket sökfunktion. Finns som dom inte tänker "skriver jag max 20 så kan jag få fram bilar för 11 eller 12" .. t.ex.

Finns ju klara anledningar till varför du ej får sålt den wink O sen "jag är född blablabla" bort med det där tramset!!

Fart missbrukare

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
Jaha... Får byta texten men priset ligger kvar ett tag till.
Är inte i desperat behöv av att bli av med den men det skulle underlätta.
Hålla på o sälja den i delar än nog lite långsökt....
Senast redigerat av Grabber (29 januari 2012)

1 067 Inlägg
29 januari 2012
Finns få delar på en 318 som är värd att köpa..   Speciellt som det är en vanlig 4d ..   

Om du ska nämna krockskadan i annonsen så ta gärna en bild på den så man ser hur den ser ut..   

Blocketannonser har en tendens att underdriva lite så .. "parkeringsskada" är ofta "Parkerat i en plogbil i 90" om du förstår vad jag menar.. 

318 är en snål pendlarbil som är helt ok komfortmässigt..   Men det är absolut ingen entusiastbil..

Sök