5543
Sök

BMW Carsoft på win 7 64bit?

ubbeeh
28 januari 2012
Trådstartare
Kör Windows 7 64bit men det verkar verkar inte stödja det, sökt runt lite och en del säger det funkar andra inte. Den saknar troligtvis stöd för 64 bit.

Hur är det med USB ->Com adapter? Samma sak där, en del säger de fått igång det andra inte.

Någon som kan bekräfta hur det ligger till? Är det XP som gäller och en dator med inbyggd com port?

Tack på förhand:)

dARKiE
5 031 Inlägg
28 januari 2012
Mitt funka inte heller med usb, windows xp osv. gav upp..  verkar bara stödja datorer med com uttag som du skrev själv. Jag gav upp efter massa försök. tråkigt dock då det kosta en slant ändå.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 938 Inlägg
28 januari 2012
Vet inte hur relevant det är, men har läst på olika forum om problem med andra typer av felsökningsprogram, då är det att programmet inte letar på rätt portar, man får ställa om portarna i windows någonstans så den söker på just dom. Väldigt vag information från mig, men om ni googlar så hittar ni säkert. smile

ubbeeh
28 januari 2012
Trådstartare
Glesmark skrev:
Vet inte hur relevant det är, men har läst på olika forum om problem med andra typer av felsökningsprogram, då är det att programmet inte letar på rätt portar, man får ställa om portarna i windows någonstans så den söker på just dom. Väldigt vag information från mig, men om ni googlar så hittar ni säkert. smile

Såg det med när jag googla runt. Måste tydligen ställa porten på COM1 om man använder USB-COM adapter för det ska fungera och att programmet ska hitta rätt port. Dator med fast COM port måste också använda port 1. Mycket hemligt.

Darkie: Testa du dator med "fast" COM port?

7 282 Inlägg
28 januari 2012
Vet att jag också har haft strul vid användande av usb/com kabel.
Lite trixande med porten så fick jag det att fungera som dom tidigare har sagt.

2 656 Inlägg
28 januari 2012
ubbeeh skrev:
Kör Windows 7 64bit men det verkar verkar inte stödja det, sökt runt lite och en del säger det funkar andra inte. Den saknar troligtvis stöd för 64 bit.

Hur är det med USB ->Com adapter? Samma sak där, en del säger de fått igång det andra inte.

Någon som kan bekräfta hur det ligger till? Är det XP som gäller och en dator med inbyggd com port?

du kan ju köra programet med komplitibelt mode eller va de kan kallas att du startar programet så den tror det är xp det kan man göra på alla win7

ubbeeh
28 januari 2012
Trådstartare
ekelund88 skrev:
ubbeeh skrev:

du kan ju köra programet med komplitibelt mode eller va de kan kallas att du startar programet så den tror det är xp det kan man göra på alla win7

Testa det redan vid installationen men då är det 64bitars skiten som förstör allt, suck

dARKiE
5 031 Inlägg
28 januari 2012
Jag försökte med com uttag också ja..  ;/

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

ubbeeh
29 januari 2012
Trådstartare
1:a problemet löst då jag numer har Win 7 32bit i datorn smile Lite synd att inte nyttja allt ram men men. Ska försöka mig på med en USB - COM adapter sen, återkommer med resultat.

Sök