1783
Sök

Hur länge får jag köra med röda exportskyltar? (tyskimport)

1 059 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
Hämtade en bil från tyskland i helgen. firman fixade exportskyltar röda där det ingår trafikförsäkring.Dom har gilltighetstid på 1 mån. Datum står på skylten.
Hur länge får jag köra med dom i sverige?  vet att det är 1 vecka om man köper av privatpersson eller tillfälliga av tullen.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

1 515 Inlägg
29 januari 2012
Saxatt ifrån ett annat forum! smile

"Du får köra i sverige med dom tyska exportskyltarna. Jag har tagit hem två bilar med dom "röda skyltarna". Dom får du köra i sverige med i 7 dagar. Dom gäller totalt i 14 dagar. Med dom följer ett bevis och försäkring så polisen har visst koll på när dom tecknades och hur länge dom gäller. Dessutom så står det datum tryckt på skylten när dom går ut.

Dock är de flesta poliser helt inkompetenta på det området. Jag blev stoppad med min första importbil. Polisen undrade varför jag körde runt med "en tyskreggad bil", det fick man minsann inte göra! Jag fick lära polisen hur det låg till. Så det kan du lära din poliskompis nu."

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

1 059 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
ja men det är en gammal regel väl? ,in har 30 dagar gilltighetstid, står på pappret o på skylten men gäller det även här?

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

1 515 Inlägg
29 januari 2012
racefan skrev:
ja men det är en gammal regel väl? ,in har 30 dagar gilltighetstid, står på pappret o på skylten men gäller det även här?

Enligt denna killen, Så gäller det även här. Det är så jag förstått iaf. Men det bästa vorre ifall du ringer till Trafikverket imorgon och frågar? De borde garanterat veta svaret smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Norrlänning
1 453 Inlägg
1 februari 2012
Egentligen är det 7 dagar, men det fuskar ALLA med. Ansök om tillfällig reg iom ursprungskontrollen så får du svenska röda plåtar du får köra på i 6 månader smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Sök