Hissa en väldigt låg bil, Hur gör ni?

Hoaken
2 februari 2012 · 1 163 Inlägg

Hejsan!

Sitter här på natten och bara kom på en dum funderare på hur ni med låga bilar hissar dom?
-Nu snackar jag om med domkraft eller dylikt!

Jag själv äger en ganska låg bil (finns betydligt lägre!!) och jag har en del problem att hissa den faktiskt.
Tekniken jag har just nu är att skjuta under en vanlig saxdomkraft (orginal) och hissa upp bilen lite sedan ta resten med en kraftig domkraft.
-Väldigt bökigt men det går!

Så hur gör du? smile släng upp era förslag!

Med låga hälsningar / Håkan

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
Wanted_86
2 februari 2012 · 48 Inlägg

kör upp på en planka , sedan eventuellt en till big_smile sedan får man hissa.

Får du domkraften underbilen lätt så är din bil för hög big_smile

FordRSC Los geht's, Schumacher
2 februari 2012 · 1 510 Inlägg

Nu är Saaben ingen low-rider, men får ej under org-domkraft, så det får bli en 2-tons garagedomkraft då man ska byta däck!

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Kellan
2 februari 2012 · 4 Inlägg

Brukar köra upp på ett gäng me plankor för att komma in me domkraften:D

Hoaken
2 februari 2012 · 1 163 Inlägg

härliga svar ju ! smile ahh köra upp på ett par plankor e ju inte så dumt faktiskt! smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
a7x
2 februari 2012 · 91 Inlägg

När jag bodde i studentlägenhet tidigare så hade jag inga plankor att köra upp på. Gick ut till förrådet och hämtade ett gammalt tangentbord och det fungerade kanon! Försökte leta efter bild men den verkar förlorad. tongue

Hoaken
2 februari 2012 · 1 163 Inlägg

a7x skrev:
När jag bodde i studentlägenhet tidigare så hade jag inga plankor att köra upp på. Gick ut till förrådet och hämtade ett gammalt tangentbord och det fungerade kanon! Försökte leta efter bild men den verkar förlorad. tongue

hahahahha ! klockrent!

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
Rquired Allmänt envis
2 februari 2012 · 12 512 Inlägg

Det luriga med låg bil är om man behöver lyfta den när man är ute på vift, jag hade dock tur och löste det. Efter att ha tagit livet av en SJ-pall som hittades i ett dike kunde bilen köras upp på plankor och lyftas med original domkraft, man tager vad man haver!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Hoaken
2 februari 2012 · 1 163 Inlägg

Rquired skrev:
Det luriga med låg bil är om man behöver lyfta den när man är ute på vift, jag hade dock tur och löste det. Efter att ha tagit livet av en SJ-pall som hittades i ett dike kunde bilen köras upp på plankor och lyftas med original domkraft, man tager vad man haver!

hahaha de va ju lite tur där asså! smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
olivernilsson Den med lägst bil vinner
5 februari 2012 · 617 Inlägg

Lyfter i skärmkanter, dock så går det inte på v40in längre så får köra upp på planka/plankor smile

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang