6017
Sök

Körkort omhändertaget - Utan fartkamera

7 606 Inlägg
3 februari 2012
azid skrev:
Jag förstår inte riktigt. Jag hade aldrig låtit dom åka från platsen med mitt kort om jag inte gjort det som påstods.

Dom påstår att du kört 25km/h mer än du gjorde och du körde 65 på 50 väg, det är 40km/h över och då handlar det inte om böter längre utan att åklagare ska ta beslut om vad som ska hända.

Kanske dags att höra av sig till en advokat för att höra hur du ska gå vidare.

kanske inte är så lätt när man är 18 å har nytt körkort wink jag skulle inte acceptera det heller,, men tror inge polis skulle försöka heller wink

Down n`out
514 Inlägg
3 februari 2012
Såg inte någonstans att du skrivit detta men, fick du ingen böter? om inte så tycker jag att det verkar som att dom har gjort något galet?

Down n`out

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
3 februari 2012
granadadr skrev:
azid skrev:
Jag förstår inte riktigt. Jag hade aldrig låtit dom åka från platsen med mitt kort om jag inte gjort det som påstods.

Dom påstår att du kört 25km/h mer än du gjorde och du körde 65 på 50 väg, det är 40km/h över och då handlar det inte om böter längre utan att åklagare ska ta beslut om vad som ska hända.

Kanske dags att höra av sig till en advokat för att höra hur du ska gå vidare.

kanske inte är så lätt när man är 18 å har nytt körkort wink jag skulle inte acceptera det heller,, men tror inge polis skulle försöka heller wink

Ja jag kan inte svara för andra men hade inte släppt det vid 18 heller. Har ställt till det någon gång så polisen "sagt" detta kan vi ta kortet för men lämnat endå lämnat tillbaka det till mig.

Svarade nej det tror jag inte då hade du inte stoppat det i handen på mig.

Nej men du får en varning säger han bryskt sen.

Ok men vad betyder det flinar jag?

Försvinn säger den trevlige polisen och går tillbaka till den blinkande volvon.

2slow

667 Inlägg
3 februari 2012
Jag vet inte hur det är med er andra? Men när jag har polare i bilen inte sitter dem och kollar hastighets mätaren hela tiden. Har du inte haft koll på hastighets mätaren utan bara vart och fin åkt för du precis tagit kortet så har du nog kört lite fortare än du trodde. Och ett gått råd till TS Backspegeln är där för att användas. Själv har jag alltid fått gott bemötande från Polisen och verkligen avgudar dem som är lite glappa i käften. Är det ett misstag från polisens sida så får du helt enkelt stå på dig.

1 433 Inlägg
3 februari 2012
Aldrig stött på en trevlig polis... framför allt inte i Malmö , överklaga gör allt jävligt för dem om dem hotar med rätten , säg bara vi ses där! dem pallar aldrig extra arbetet och att infinna sig när dem vet att det inte står rätt till! , men då förutsätter jag att du verkligen inte har kört 90 tongue!

8 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
Jag väntar på svar från transportstyrelsen nu i veckan. Får väl se hur det går... känns jävligt jobbigt!!

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
5 februari 2012
Vill veta hur det går! lycka till! smile

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)

Supraman
2 300 Inlägg
6 februari 2012
Det finns flera sätt som dom kan kontrolera din hastighet.
Dom har via kameran i bilen fått ut din hastighet, dom kan klocka din hastighet genom att mäta hur lång tid det tar för dig att köra viss sträcka.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

3 235 Inlägg
6 februari 2012
Stefan Varberg skrev:
Det finns flera sätt som dom kan kontrolera din hastighet.
Dom har via kameran i bilen fått ut din hastighet, dom kan klocka din hastighet genom att mäta hur lång tid det tar för dig att köra viss sträcka.

Dem måste väl mäta under minst 500 meter vad jag hört, stämmer inte det? Och så får inte avståndet minska, utan ska helst vara ökande mellan bilarna, och det ska också finnas filmbevis...Rätta mig om det är fel.

One Man Clan
4 287 Inlägg
6 februari 2012
Får polisen ta ens körkort på plats för fortkörning ? man har väl 24 timmar ?

Vettemannen
6 februari 2012
Till TS:
Detta låter märkligt. Hör av dig i tråden så fort du får veta nåt!
Hoppas att du verkligen hade koll på din hastighet.

/Benny

1 335 Inlägg
6 februari 2012
Min bror fick 48 timmar på sig, 4000 kr böter och indraget kort. Hade prövotid

B5 #001

3 235 Inlägg
6 februari 2012
M_Broberg skrev:
Xuri skrev:
Får polisen ta ens körkort på plats för fortkörning ? man har väl 24 timmar ?

Du ska få en lapp där det står "du har körkort i 24 timmar" sen klipper dom kortet.

iaf så som jag har fått höra, har ingen praktisk erfarenhet

Stämmer nog ganska bra. Beroende på var du är och vart du skall kan man få 24 timmar eller lite mer.

Sök