4525
Sök

Generatorproblem inkoppling, elfel w123 300D

15 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
Aha! Nu fattar jag precis! de behövs en norrbottning för att få mig o fatta! Nä men nu har jag inte samma problem längre! Nu är mitt problem att bilen laddar över så förbannat! böt generator idag, satt på en fin 55A! den laddar 13 på tomgång, sen då jag gastar upp i 3000varv, då laddar den 16-17,, och sen släpper gasen och den kommer till tomgång så laddar den 18?! vad beror de på ? :S laddregulatorn?

15 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
Glömde nämna att jag brände någon lampa i samma veva!

21 761 Inlägg
9 februari 2012
När spänningen skenar iväg så där brukar det vara regulatorn som har pajjat. Att regulatorn pajjar kan bla bero på glapp eller allmänt dålig kontakt i laddkabeln, vilket gör att generatorn inte får något motstånd från batteriet och "laddar ihjäl sig". smile

15 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
Jag har ju dock gode grova pluskablar nu till pluspolen från generatorn, som n ministartkablar från längesen tillbaka, men de är då ordentlig kontakt på generatorn med flatstift osv!

21 761 Inlägg
9 februari 2012
Det finns säkert flera andra orsaker till att en regulator pajjar, men det jag skrev är iaf någorlunda troligt. smile

15 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
okey! men ska försöka få tag i en regulator till ikväll, men börjar bli riktigt deprimerande det här haha! fick ju en generator som funka, men kolen var slut så var tvungen att byta till nå ja hade i garaget som kan ha varit  fel på redan innan ja satt de i generatorn! men vi får väl se! bara hålla tummarna!

Sök