6923
Sök

Besiktning av avställd bil

235 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
Hej ska om några veckor besikta min 740 som vart avställd några år och min fråga lyder då så här: Är jag tvungen att besikta den igen i höst eftersom jag har en 8 som sista siffra ? eller kommer de bli hösten nästa år ?
Tack

Volvo 4 Life

Hjultomte
1 500 Inlägg
14 februari 2012
i höst

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

235 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
TooS skrev:
i höst

Fan va surt men men hmm

Volvo 4 Life

832 Inlägg
14 februari 2012
Som sagt så ska bilen alltid besiktigas inom besiktningsperioden oavsett om det är ett halvår eller en vecka före den senaste besiktningen är gjord.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

519 Inlägg
14 februari 2012
mellan aug-dec-12 ska du besikta..så till den 31dec-2012 kan du köra till utan besikta.

Fri fart för ett fritt folk!
15 172 Inlägg
14 februari 2012
ett gyllende tillfälle att se till att få blankt papper till nästa bes smile

fick göra så på min 740 fast det bara var 1.5månad i mellan
men fick bort en skit bra att veta på tack vare det och nu har jag 1år kvar att åka smile

Kör fort så hinner inget hända...

Hjultomte
1 500 Inlägg
14 februari 2012
Lurken_85 skrev:
Som sagt så ska bilen alltid besiktigas inom besiktningsperioden oavsett om det är ett halvår eller en vecka före den senaste besiktningen är gjord.

Man kan få dispans om det är en vecka dock wink

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Fri fart för ett fritt folk!
15 172 Inlägg
14 februari 2012
TooS skrev:
Lurken_85 skrev:

förr kunde man bara göra en ombes inom perioden så slapp man göra en ny bes men sen fuckade dom upp det

blir onödig kostnad att behöva åka in 2gånger inom en kort period

har bilen varit besiktad och bes gått ut så har man 21dagars respit innan man behöver besikta igen inom 1år om jag inte minns fel

kan vara bra att veta

Kör fort så hinner inget hända...

832 Inlägg
14 februari 2012
TooS skrev:
Lurken_85 skrev:

Det är möjligt. Har för mej att det var så det var skrivet på SBPs sida bara men å andra sidan så skriver dom ju inte vad man kan få dispens för alla gånger heller. smile

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Sök