2643
Sök

Hjälp med Audi Coupé trimning!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 februari 2012
Svullenkanin skrev:
LeafBox skrev:
Om du gör ALLT som står på listan så kanske du får... 30hk om du har tur?

Och kommer kosta runt 7-9k beroende på vilka du lämnar bort toppen och svänghjulet till.

Okej smile tack för snabbt svar!

Hade för mig att de skulle gå på mer än så :S

Finns det något mer man kan göra? Förutom de som står eller bygga om till turbo?

Jag är nog inne på att det kommer kosta betydligt mer än så.
Portning, planing, nya ventiler och infräsning av dessa, ventilfjädrar, ny kamaxel, lättat svänghjul  osv med allt annat som kommer med det dvs nya packningar, tätningar, kopplingsats, genomgång av motor är inte något som kommer gratis.. sen hur noga du vill vara är ju en annan sak tongue

Mycket är ju beroende av vilka kontakter du har och hur mycket du klarar av att göra själv, men min uppskattning räknat exkl arbete är nog närmare 15-20000 kr.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
17 februari 2012
te_wik skrev:
Svullenkanin skrev:
LeafBox skrev:
Om du gör ALLT som står på listan så kanske du får... 30hk om du har tur?

Och kommer kosta runt 7-9k beroende på vilka du lämnar bort toppen och svänghjulet till.

Okej smile tack för snabbt svar!

Hade för mig att de skulle gå på mer än så :S

Finns det något mer man kan göra? Förutom de som står eller bygga om till turbo?

Jag är nog inne på att det kommer kosta betydligt mer än så.
Portning, planing, nya ventiler och infräsning av dessa, ventilfjädrar, ny kamaxel, lättat svänghjul  osv med allt annat som kommer med det dvs nya packningar, tätningar, kopplingsats, genomgång av motor är inte något som kommer gratis.. sen hur noga du vill vara är ju en annan sak tongue

Mycket är ju beroende av vilka kontakter du har och hur mycket du klarar av att göra själv, men min uppskattning räknat exkl arbete är nog närmare 15-20000 kr.

Mvh Tommy

Fekk, glömde packningar osv tongue
Men jag tog inte ed vissa saker för att dom inte är en nödvändighet (att dom sedan BORDE göras är väll en annan sak)
Men ja, blev ju lite i underkant ändå kanske

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

7 Inlägg
17 februari 2012
Svullenkanin skrev:
fiddebus skrev:
hade själv en audi coupe tidigare. 136hk  dom är så stort anpassade i kanalerna i toppen redan från början så porta den och det rasar. men däremot kan du fila till ojämnheter med fin duk för att få lite finare virvlar på luften in. öppet filter  funkar. avgas inte mer än 2,5 då du behöver lite motstånd med. planad topp ger dig betydlight mkt bättre vrid på dom motorerna kamar har jag tyvärr inte testat så det kan jag inte svara på. men ska du göra mer än detta så kommer det börja bli dyrt för dig och då är det nog bättre att få tag i en 20v 170hk motorn dom är mkt trivliga.

Okej smile men sliter det inte mer på motorn med öppet luftfilter?

ne då det är ingen fara du behöver ju inte köra på någon biltema skit bara kör ett redigt kn eller liknande har aldrig hört att en motor mår dåligt av öppet filter och har hellre aldrig haft en bil med orginal filter smile

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
17 februari 2012
Ett hett tips är att köpa en s2:a istället. Det kommer bli billigare i längden.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
17 februari 2012
fiddebus skrev:
Svullenkanin skrev:
fiddebus skrev:
hade själv en audi coupe tidigare. 136hk  dom är så stort anpassade i kanalerna i toppen redan från början så porta den och det rasar. men däremot kan du fila till ojämnheter med fin duk för att få lite finare virvlar på luften in. öppet filter  funkar. avgas inte mer än 2,5 då du behöver lite motstånd med. planad topp ger dig betydlight mkt bättre vrid på dom motorerna kamar har jag tyvärr inte testat så det kan jag inte svara på. men ska du göra mer än detta så kommer det börja bli dyrt för dig och då är det nog bättre att få tag i en 20v 170hk motorn dom är mkt trivliga.

Okej smile men sliter det inte mer på motorn med öppet luftfilter?

ne då det är ingen fara du behöver ju inte köra på någon biltema skit bara kör ett redigt kn eller liknande har aldrig hört att en motor mår dåligt av öppet filter och har hellre aldrig haft en bil med orginal filter smile

Då har du inte hört mkt tongue

Öppna filter är det lite si och så med på bilar med LMM,
Och dessutom kan man inte smacka på ett vanligt öppet filter på K-jet, utan det måste vara ett specialdesignat filter isf.
Dom ända jag sett sälja sånna är Pipercross, den finns bara 1 enda återförsäljare i sverige, dom ser sjukt fula ut, och kostar ca 900:-

Som sagt, byta motor eller bil är nog lättast och billigast

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Sök