Motor byte bmw. tacksam för svar !

widblom
11 februari 2012 · 9 Inlägg

Har en bmw 525 e34, som toppen förmodligen har spruckigt på.. eftersom att ja fick den billigt så kännar jag att den inte är värd att laga!
jag har även en 520 e34, men krockad kaross.
Min tanke var nu att lägga över 520 motorn i 525:an, så att vintern blir räddad.. men nu till frågan, passar det rakt av? andra fästen? kabelpisskan ?  tänkte ta både motor och låda..
tacksam för svar, vintern är snart slut. tack på förhand !

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
11 februari 2012 · 3 585 Inlägg

ta med motor låda och kardan.

Låt kabelhärvorna sitta kvar på motorn. Det är 1stor kontant att släppa på och en 2 jordar och 2 grova + matningar.

Byt och montera ihop. Detta gör du på en helg om du skruvar på lite med en kompis.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
BMW E46 320D Touring "Dragbil" (2000)
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
widblom
13 februari 2012 · 9 Inlägg

ToTTeN skrev:
ta med motor låda och kardan.

Låt kabelhärvorna sitta kvar på motorn. Det är 1stor kontant att släppa på och en 2 jordar och 2 grova + matningar.

Byt och montera ihop. Detta gör du på en helg om du skruvar på lite med en kompis.

Jo tanken är att jag tar med låda och hela kittet.. men är det verkligen samma kontakter då?
om piskorna är samma ?
eller passar det rakt av ?

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
13 februari 2012 · 3 585 Inlägg

Gör som jag säger bara så löser det sig nog ska du se!.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
haack
13 februari 2012 · 186 Inlägg

dedär beror väl lite på vilka årsmodeller de är på dem? är det M20 eller M50 snurror i dem båda?

widblom
13 februari 2012 · 9 Inlägg

haack skrev:
dedär beror väl lite på vilka årsmodeller de är på dem? är det M20 eller M50 snurror i dem båda?

M50 snurror i båda

widblom
13 februari 2012 · 9 Inlägg

haack skrev:
dedär beror väl lite på vilka årsmodeller de är på dem? är det M20 eller M50 snurror i dem båda?

Det skilljer ett år på dem.. det är dem bilarna som finns på min sida..

haack
13 februari 2012 · 186 Inlägg

gör som totten säger!

Alpinabiturbo Kulan
13 februari 2012 · 1 435 Inlägg

Plocka kabelhärva och box från 520 maskinen så är det inga bekymmer. Jag har gjort samma operation på min fast åt rätt håll.. dvs slängt i m50b25 i en 520 wink Det blir ju lite tråkigt med m50b20 maskin och låda + 525 diff för dig men det är ju bättre än inget smile

Senast redigerat av Alpinabiturbo (13 februari 2012)

widblom
14 februari 2012 · 9 Inlägg

Alpinabiturbo skrev:
Plocka kabelhärva och box från 520 maskinen så är det inga bekymmer. Jag har gjort samma operation på min fast åt rätt håll.. dvs slängt i m50b25 i en 520 wink Det blir ju lite tråkigt med m50b20 maskin och låda + 525 diff för dig men det är ju bättre än inget smile

Ja det blir ju lite åt fel håll.. Men hade inte så mycket att välja på nu..
Får se om det finns nån tid i Helgen..

Alpinabiturbo Kulan
16 februari 2012 · 1 435 Inlägg

Lycka till! smile

widblom
17 februari 2012 · 9 Inlägg

Tack..  men har tappat orken,, du får köpa båda bilarna billigt om du vill smile

Alpinabiturbo Kulan
17 februari 2012 · 1 435 Inlägg

Njaa har redan en bus34a smile

Senast redigerat av Alpinabiturbo (17 februari 2012)

widblom
18 februari 2012 · 9 Inlägg

Såg det smile jävligt skoj bil smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang