Ja det är klart, då får man gå på större bilar. T.ex min silverado diesel är godkänd för att släpa på 3000kg på kroken:)
men med 3000kg efter en sån är man ju uppe på CE kort eftersom det blir så tungt
Nej, BE räcker om inte dragbilen är registrerad som tung lastbil.
Precis, har man BE får man dra så mycket som bilen är godkänd för. Så länge det är en lätt lastbil får man dra så mycket den är godkänd för, finns det ens någon gräns för hur tungt ekipaget får vara?
BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
aha okej.... har kolven gått lr har de blivit för mkt oljeslagg lr va de heter??? ja T5 kolvar är ju mkt bättre men har hört att man måste byta hela bottendelen för o kunna ha T5 kolvar i T7 motorn....
aha okej.... har kolven gått lr har de blivit för mkt oljeslagg lr va de heter??? ja T5 kolvar är ju mkt bättre men har hört att man måste byta hela bottendelen för o kunna ha T5 kolvar i T7 motorn....
Nej kolven har gått, har inte det problemet med oljegrejjen det är uppgraderat från -04..aa jag vet inte riktigt det sa dom ingenting om på verkstan att man behövde byta bottendel.
aha okej.... men oljeslam kan väll fastna i kolv o kolvringarna iaf fast du har en 05???? hmmm nä va ja har hört så måste man byta till en typ saab 9000 lr 900 bottendel för o kunna ha T5 kolvar då T5 kolvarna är större en T7 på höjden...
aha okej.... men oljeslam kan väll fastna i kolv o kolvringarna iaf fast du har en 05???? hmmm nä va ja har hört så måste man byta till en typ saab 9000 lr 900 bottendel för o kunna ha T5 kolvar då T5 kolvarna är större en T7 på höjden...
Joo det kan det nog..Ja jag vet faktiskt ingen om det med bottendelen, vet inte om det finns olika dim på T5 kolvarna så att dom ska passa rakt av på T7..
T5 kolvarna är typ den dubbla höjden av T7 kolvarna därför folk sätter i T5 i T7 motorn.... men att man måste byta en hel del för det isf med har ja läst.... sök om de så ser du skillnaden på T5 kolvar o T7
T5 kolvarna är typ den dubbla höjden av T7 kolvarna därför folk sätter i T5 i T7 motorn.... men att man måste byta en hel del för det isf med har ja läst.... sök om de så ser du skillnaden på T5 kolvar o T7
Ja hört att dom håller bättre en T7 iaf..ska höra med den verkstan och se hur dom hade tänkt isåfall :S
Även om det inte finns någon explicit gräns så finns det ju en praktisk gräns, dragbilen måste vara tillräckligt stabil och orka dra och bromsa lasten och till slut behöver den vara så pass tung för att klara det att den går över 3,5 tons totalvikt.
Även om det inte finns någon explicit gräns så finns det ju en praktisk gräns, dragbilen måste vara tillräckligt stabil och orka dra och bromsa lasten och till slut behöver den vara så pass tung för att klara det att den går över 3,5 tons totalvikt.
Därför man har aktivt bromsat ekipage på tunga fordon, finns det typ tryckluft eller elektrisk servo på släpfordonet på vanliga bilsläp?
Det borde väl gå att köra med tryckluft också, som på stora lastbilar med släp, men borde vara svårare att få till om inte dragbilens bromssystem också använder tyckluft.