5555
Sök

1 eller 2 lamdasonder på s40 T4 fas2?

320 Inlägg
18 februari 2012
Trådstartare
syrran har lamdasondproblem så jag tänkte byta den åt henne. men har lite bekymmer att få fram vilken lamdasond man ska köpa och/eller de sitter en före och efter katt, så man måste ha 2 nya.

sen undrar jag va de är för sorts lamdor. typ 2-3 eller 4 kablar.

tackar för snabba svar så man kanske hinner lägga en beställning och byta på onsdag senast.

Bmw Ownz

354 Inlägg
19 februari 2012
Frrla skrev:
syrran har lamdasondproblem så jag tänkte byta den åt henne. men har lite bekymmer att få fram vilken lamdasond man ska köpa och/eller de sitter en före och efter katt, så man måste ha 2 nya.

tackar för snabba svar så man kanske hinner lägga en beställning och byta på onsdag senast.

Om du vet att det är sondproblem, köp inget eftermarknads många som haft problem! Köp Volvo orginal!

Mv h bengt

320 Inlägg
19 februari 2012
Trådstartare
rudarmy skrev:
Frrla skrev:

Om du vet att det är sondproblem, köp inget eftermarknads många som haft problem! Köp Volvo orginal!

Mv h bengt

den är felsökt hos volvo, så de är ingen tvekan om saken.

själv köpte jag eftermarknads-sond till min bil och har inte haft problem. gäller detta bara volvo eller alla sonder/bilar?

Bmw Ownz

354 Inlägg
20 februari 2012
den är felsökt hos volvo, så de är ingen tvekan om saken.

fick exakt felkodnr?
jag frågar för att det är inte ovanligt att sondproblem är nåt helt annat som strular, ex läkage på avgas/grenrör etc

Herr
1 722 Inlägg
20 februari 2012
Jag hade en volvo s40 2.0t, bytte den bakre sonden, den det brukar vara mest problem med vad jag hörde.

Väldigt lätt att byta.. bara hissa upp bilen, sen skruva loss från avgassystemet, sen tror jag man klev in i bilen och tog loss kontaktstycket från någonstans när handbromsen? va många år sen jag gjorde detta. men minns att det tog 5-10 mins. gl

btw, köpte bättre begagnad sond från bildelsbasen, det va en volvo originalsond. pyntade 600kr tror jag det va, va inga problem efter det.
Senast redigerat av LocKtar (20 februari 2012)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

320 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
de är den bakre sonden som visar fel värden men den främre visade inga värden alls eller bara fasta. jag förstod inte riktigt.

volvo får byta den felande sonden så gäller ju garantier då hon åker 4-5tusen mil på ett år.
nästa gång lär den bakre gå om den inte redan är bytt. får ta de problemet då och se vilken sond man eventuellt ska köpa.

inget läckage på avgas btw.

Bmw Ownz

243 Inlägg
24 februari 2012
iom att den främre sonden inte visar något värde alls så är det den som är trasig.
för värdena ska pendla hela tiden.

Är något fel?...plocka genast isär och kolla varför
Kika gärna in mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285089

320 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
V40Lundberg skrev:
iom att den främre sonden inte visar något värde alls så är det den som är trasig.
för värdena ska pendla hela tiden.

jo precis. men jag fatta inte va som va fel på den. om den va helt dö eller om den låst sig i något värde. fick så dålig förklaring av volvo.

främre nu bytt iaf och bilen går som en klocka.

Bmw Ownz

Sök