F4S4N skrev:
Lyfter igen
Glöm det jag skrev i förra inlägget, problemet kvarstår...
Hade tidigare lämnat in steget till Björn (dBakuten) för felsökning, och han sa att steget var OK. Det var alltså, enligt honom, kring-utrustningen som det var fel på.
Så jag började felsöka. Bytte jordpunkt osv. Hittade som sagt i tidigare inlägget också en koppling som inte var helt 100. Trodde att jag hade löst problemet. Det gick att spela högt och det lät riktigt schysst! Blev jäkligt nöjd med hur lådan spelar

MEN, problemet kom tillbaks idag när jag var ute och körde. Helt plötsligt så försvann basen igen. JÄTTEKUL.
Stannade genast bilen och undersökte saken. Basen står endast och ger ifrån sig ett brusande ljud. Ungefär som att man vridit upp allt på max låter det som. Det är alltså det enda ljudet den ger ifrån sig. Inget ljud alls från musiken. För att få tillbaks steget på banan igen så räcker det med att knacka på det väldigt lätt. På chassit alltså. Sedan spelar det som vanligt igen ett tag tills det återigen går in i detta brus-läget. Lampan för RUN lyser ständigt blått och steget indikerar inte på några som helst fel.
Detta får ju mig att nästan vara helt säker på att det faktiskt ÄR glapp i steget, även om Björn säger att steget är OK! Han har ju inte öppnat steget vid felsökningen. Tror endast att han test-spelade. Och om så är fallet kan jag mycket väl tänka mig att steget fungerade. Det vibrerar ju inte på långa vägar lika mycket utanför bilen som det gör i bilen. Basen lägger ju av även vid låga volymer ibland...
Jag vet att Björn kan sin sak, men även dom bästa kan ha fel, right?
Vad tror ni ??? Blir så sjukt trött på att köra fram och tillbaks utan resultat...