5511
Sök

Fråga angående volvo v40 gdi

1 798 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
Kollar ja på mecas hemsida finns både 1.8 Gdi samt bara 1.8 16v

Finns alltså både 1.8 som gdi samt normal motor eller va man ska säga. Då ja eventuellt ska kolla en v40 men vill ej ha en gdi på grund av alla problem med sotning dem har.

Men endast 1.8 som är gdi va ja förstår

tack på förhand

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Forummoderator
18 530 Inlägg
24 februari 2012
Japp. Bara en variant av 1.8 som är GDi. Lärde mig häromdagen att turbomaskinerna har samma låda som V70 och det är skillnad! Haft en vanlig 2.0 och den lådan (Fransk?) var inte kul.

1 798 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
Vad dricker en helt vanlig v40 1.8 116hk manuell inte gdi.

Vet en micra k10 också men känner inte för att tumma på min egen säkerhet samt ha noll komfort för någon dl per mil

2 266 Inlägg
25 februari 2012
S/V40 1,8i heter den modellen som har gdi motorn.

svetsdiff !!!

1 798 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
Jag har fått reg nr o söker ja på meca kommer de upp 1.8 16v finns en som heter 1.8 16v gdi också o den vill ja inte ha

2 266 Inlägg
25 februari 2012
Lättast att som de är gdin är att öppna huven för där under sitter världens största motorkåpa winkhttp://img10.auto24.ee/auto24/320/491/20393491.jpg står volvo gdi. på vanliga 1,8 utan i i beteckningen är ingen gdi

svetsdiff !!!

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
25 februari 2012
fredde85 skrev:
Vad dricker en helt vanlig v40 1.8 116hk manuell inte gdi.

Vet en micra k10 också men känner inte för att tumma på min egen säkerhet samt ha noll komfort för någon dl per mil

Den är FRUKTANSVÄRT slö, så man får gasa på en hel del om man vill ta sig framåt.

Vill du ha en bra motor så köp 2.0T. Dom dricker likvärdigt och inköpspriset skiljer ju nästan ingenting. Provkör en 1.8 så märker du nog varför du inte vill ha den.

2.0T motorn är en bra motor smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

1 798 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
Att den är slö de hade jag nog räknat med..

Men denna bil kostar inte mer än någon tusenlapp men ska titta på den iallafall så får vi se tänkte bara ha en billig slit o släng bil som inte drar så mkt bensin

menar du typ volvo 740 b230f slö eller för då är den verkligen slö
Senast redigerat av fredde85 (25 februari 2012)

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
25 februari 2012
fredde85 skrev:
Att den är slö de hade jag nog räknat med..

Men denna bil kostar inte mer än någon tusenlapp men ska titta på den iallafall så får vi se tänkte bara ha en billig slit o släng bil som inte drar så mkt bensin

menar du typ volvo 740 b230f slö eller för då är den verkligen slö

Snarare B20-slö big_smile

Har väldigt mycket för mig att den ligger på ungefär 0.85-0.9 lugn blandad körning. Vill minnas att den drar ungefär samma som 2.0T, och den har ungefär dom siffrorna smile Min gamla T4 låg på 1.1 vid lite tuffare blandad körning.

1 798 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
Hmm b20 slö de låter ju lite väl de hehe.

08-09 de lät ju som rätt mkt för lugn körning

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
26 februari 2012
fredde85 skrev:
Hmm b20 slö de låter ju lite väl de hehe.

08-09 de lät ju som rätt mkt för lugn körning

Jo men den stackars motorn får ju slita för att du ska ta dig framåt, så det är väl inte så konstigt att den dricker lite tongue

Kolla färddatorn (om det finns någon) i den du ska provköra och se vad den ligger på. Om den nu inte varit nollad precis då smile

1 798 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
Nej de är väl inte de är väl samma som typ bmw me 2 liters sexa.

Ja vi får se va de blir bilen har vart krockad i fronten men de som gick sönder är bytt. Men hörde nåt om att de kanske inte gick att besikta då lyset kanske stod fel. Är en kompis som har den o de är i gransocken så åka o titta kan man göra i vilket fall som

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
26 februari 2012
fredde85 skrev:
Nej de är väl inte de är väl samma som typ bmw me 2 liters sexa.

Ja vi får se va de blir bilen har vart krockad i fronten men de som gick sönder är bytt. Men hörde nåt om att de kanske inte gick att besikta då lyset kanske stod fel. Är en kompis som har den o de är i gransocken så åka o titta kan man göra i vilket fall som

Lyset kan man ju justera smile

1 798 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
Jo så vida de inte är för ja va ska man säga att de blitt så pass tillknycklat så de ej går att justera ner de tillräckligt.

Kan besiktningen klaga på typ bucklig huv eller är de om de sticker ut något

Forummoderator
18 530 Inlägg
26 februari 2012
fredde85 skrev:
Jo så vida de inte är för ja va ska man säga att de blitt så pass tillknycklat så de ej går att justera ner de tillräckligt.

Tänkte på det också. Pekar ljuset åt H-E så kan ju bilen vara körd. Men om nu TS kan köpa för någon tusenlapp så är det väl bara att göra det? Han får ju igen pengarna om han ångrar sig!

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
26 februari 2012
fredde85 skrev:

Dom kan klaga på om något sticker utanför bilen. Skönhetsfel struntar dom i!

Forummoderator
18 530 Inlägg
26 februari 2012
F4S4N skrev:
fredde85 skrev:

Dom kan klaga på om något sticker utanför bilen. Skönhetsfel struntar dom i!

Dessutom räcker det med silvertejp om det som exempel är rostiga skärmar på den.

Sök