Tips på Försäkrings bolag?

baltis
11 februari 2012 · 1 948 Inlägg

KHRacing skrev:

baltis skrev:
Mycket riktigt, bmw originalförsäkringar, och ja dom gäller enbart på träffar anordnade utav bmw cs och sc.

Men NEJ det finns ingen lag i lagboken som säger att på inhägnat område så gäller inga försäkringar smile Skulle ju vara jävligt jobbigt när du får inbrott i din bil i ett garage då... men försäkringsbolagen brukar skriva till i sina villkor att deras försäkringar ej gäller vid tävling/träning på bana... nuförtiden har dom även lagt till en väldigt berömd enkelriktad avgiftsbelagd väg, gissa vilken? big_smile

Menade dock inhägnat område för tillfället klassat som bana/tävlingsområde m.m :-)

Står uttryckligen i lagtexten :-)

För att jag ska tro på det får du allt visa mig vart det står... för om så är fallet så bryter ju BMW Originalförsäkringar mot lagen när dom erbjuder försäkringsskydd vid banåkning...

kolsyra Drievör
26 februari 2012 · 39 Inlägg

Gide skrev:
Sluta gnäll och betala med dig, eller köp en gammal bil och entusiast försäkra den! wink

Säger du din snåle som aldrig betalar för dig. Hur va det med 75:- per månad för serveravgifter. Det va för mycket enligt Gnide. big_smile

Gide
26 februari 2012 · 170 Inlägg

Jag betalar till dem som är värda att ha pengarna. Folk vill ju inte ens betala för din familje bil, som har 90% av sverige befolkning som målgrupp! Du är inte ens värd en en lite klick hund bajs anton! smile

Senast redigerat av Gide (26 februari 2012)

KHRacing
27 februari 2012 ·

baltis skrev:
För att jag ska tro på det får du allt visa mig vart det står... för om så är fallet så bryter ju BMW Originalförsäkringar mot lagen när dom erbjuder försäkringsskydd vid banåkning...

Här står dock bara ang Motortävlingsförsäkringen som är lagstadgad vid körning/annat inom
"inhägnat" område.
(inhägnat område betyder dock inte att det måste vara !inhägnat, det kan även vara en
rallysträcka i skogen)
:

http://www.notisum.se/Pub/Doc.aspx?url= … 760357.htm

3 § Från motortävlingsförsäkring utgår ersättning för person- eller sakskada som orsakas genom motordrivet fordon när det användes inom inhägnat tävlingsområde för ändamål som avses i 1 §. Ersättning utgår dock ej för
1. person- eller sakskada som tillfogas den som framför eller medföljer motordrivet fordon när det användes inom inhägnat tävlingsområde för ändamål som nyss nämnts.
2. skada på motordrivet fordon inom inhägnat tävlingsområde eller egendom i sådant fordon, vare sig fordonet användes vid skadetillfället eller ej,
3. sakskada som tillfogas försäkringstagaren eller tävlingsområdets ägare eller nyttjanderättshavare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang