Skyline -98 eller -00 ?

Timmy-Telebrant
29 februari 2012 · 58 Inlägg

Tjenare !!

Brorsan köpte en Skyline R34 Gtt för en vecka sedan, enligt företaget vi köpte den av är det en -00 men nu hittade vi en exakt likadan som den han har men samma kjolpaket o mätare, klistermärken osv som är en -98 ..

Kan det vara så då att hans är en -98 och inte en -00 ? Finns det något man kan titta efter för att ta reda på detta eller finns det några bra förslag o tips ?

Tackar för alla svar !smile

Nissan Silvia S15 Spec-T "Sonic - MaxxEcu" (2000)
Nissan Skyline R32 GT-R "Godzilla" (1991)
yakozan
1 mars 2012 · 333 Inlägg

Registreringsbeviset kan ju vara bra att kolla igenom. Står första datum fordonet togs i bruk utomlands där.

edit:
Eller mata in reggnummer här och kolla fordonsår
https://www21.vv.se/fordonsfraga/

Senast redigerat av yakozan (1 mars 2012)

Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Audi S5 (2007)
Timmy-Telebrant
1 mars 2012 · 58 Inlägg

Ja tongue! Vi ska kolla upp det sen han har inte fått den än ! Tack^^

Nissan Skyline R32 GT-R "Godzilla" (1991)
Nissan Silvia S15 Spec-T "Sonic - MaxxEcu" (2000)
yakozan
1 mars 2012 · 333 Inlägg

Sweetday skrev:
Ja tongue! Vi ska kolla upp det sen han har inte fått den än ! Tack^^

aha. Antar att den inte är inreggad än då.
Du skulle kunna fråga på Skyline.se och se om nån har Nissan FAST (Nissans reservdelsprogram) och kan slå chassinumret om du har det.
Har för mig att tillverkningsår och månad står där.
Jag har tyvärr tappat bort mitt Nissan FAST sad

Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Audi S5 (2007)
yakozan
1 mars 2012 · 333 Inlägg

Tror jag vet vilken bil det handlar om nu.
Jämför man annonserna mellan UK och Sverige så har bilen blivit 2 år yngre och tappat ca 4500mil på vägen över.
Lite annat som inte stämmer heller på den svenska beskrivningen som t.ex. vingen.

Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Audi S5 (2007)
Timmy-Telebrant
1 mars 2012 · 58 Inlägg

Tror du att du hittade den bilen, ? För vi hittade en exakt lika dan med exakt samma varv räknare i med sådan dubbel häftade tejp, och massa andra grejjor, det du säger stämmer hur kan det bli så ? Kan det vara företaget han köpte bilen av lurat honom ?

Nissan Silvia S15 Spec-T "Sonic - MaxxEcu" (2000)
Nissan Skyline R32 GT-R "Godzilla" (1991)
yakozan
2 mars 2012 · 333 Inlägg

Du har PM.

När jag importerade min S15 för massa år sen så tänkte jag gå via firma först.
Men efter lite riskkalkylering så ansåg jag att det var mindre risk att köpa bil i Japan på auktion via e-mail, överföra typ 130000:- till nån Japan jag aldrig träffat och sen vänta 6 veckor och hoppas på att det dök upp en sportbil och inte en Nissan micra från 88.
Kollade dock upp massa referenser och allt möjligt i över en månads tid.

edit: Mindre risk kanske är fel ord. Men man visste mycket mer om vad man i slutändan fick.

Det kanske säger vad jag tycker om de flesta importfirmor wink
Finns säkert bra och seriösa också. Men under de år jag kört Japanbil så har det funnits en hel del skumraskfirmor här i Sverige.

Nu gick man igång lite tillochmed :p
Nä, hoppas att det bara är slarvfel och att allt löser sig.

Senast redigerat av yakozan (2 mars 2012)

Audi S5 (2007)
Nissan GTR "Godzilla" (2010)
PerfectionR Japanese Engineering
2 mars 2012 · 690 Inlägg

Jag har Nissan FAST 2012 fick min via min importör i England kan inte ge ut den men man kan ladda ner en äldre version av FAST från GTR PWR forumet.

Du slår in chassinummer och allt kommer upp. Jag kan de flesta JDM modellers (Skyline, Supra, Chaser, Evo, Aristo, Stagea, GTR R35, Silvia mm) chassinummer i huvudet (kan även se tillverkningsår). Om du fortfarande har problem så kan du PMa mig chassinummer eller så postar du chassinummer här.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Timmy-Telebrant
2 mars 2012 · 58 Inlägg

Yakozan: ofansen! kanske något man ska tänka på då! Personerna som jobbar på importföretaget ska enligt rykten inte vara några personen man ska helt kunna lita på, dom har väll vart i bråk och gjort en del annat som folk inte har gillat! Bror sa det att han vet inte om han vill få reda på om dom har lurat honom eller inte för han skulle bli så jävla förbannad då ^^.  Tackkar för svaren du smile! Riktigt schysst!

PerfectionR: Har inte chassinummret själv just nu men ska väll kunna ta fram det isåfall postar jag väll ett medelande !smile 

och föresten ni som verkar ha bra koll på bilar och så vad säger ni om en Mitsubishi Eclipse -92-98 gsx? Är det en bra trim bil osv? Ska själv skaffa min första bil snart då jag nyss fyllt 18 och kan inte bestämma mig vad jag ska ha för import !

Nissan Skyline R32 GT-R "Godzilla" (1991)
Nissan Silvia S15 Spec-T "Sonic - MaxxEcu" (2000)
Timmy-Telebrant
2 mars 2012 · 58 Inlägg

Och ja det är exakt den bilen!!, Kul att du hittade dom^^ Ska kolla chassi nummer och så ochså då!, Och ja ska printa bilderna och texten tackar för det tipset kan vara bra att ha senare isåfall! smile MVH

Senast redigerat av Sweetday (2 mars 2012)

Nissan Skyline R32 GT-R "Godzilla" (1991)
Nissan Silvia S15 Spec-T "Sonic - MaxxEcu" (2000)
PerfectionR Japanese Engineering
2 mars 2012 · 690 Inlägg

Sweetday skrev:
och föresten ni som verkar ha bra koll på bilar och så vad säger ni om en Mitsubishi Eclipse -92-98 gsx? Är det en bra trim bil osv? Ska själv skaffa min första bil snart då jag nyss fyllt 18 och kan inte bestämma mig vad jag ska ha för import !

Du har spelat för mycket Need for Speed och kollat för mycket F&F, det märks när du pratar/skriver.

GSX är en rätt okej bil, den har ju 4G63 motorn. Men 4G63an i Eclipse är lite "nertrimmad". Fyrhjulsdriften är bra och 210hk räcker långt. Det är lätt att trimma och det finns massvis med  delar men det betyder också att det finns massvis med fällor.

Den stora frågan är: Hur ska du hitta en fin GSX som inte kostar över 120 000 pga allt ägaren lagt ner på bilen? Nej det är ingen bil för en 18 åring som inte ens har körkort, du kommer bara krocka den.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Timmy-Telebrant
2 mars 2012 · 58 Inlägg

De har du rätt i ^^ men min tanke ha att köpa en som är orörd i motorn och trimma upp den lite i taget efter ett tag ! Och bara styla den kanske så länge! Vill liksom ha en bil som jag vet att jag kan uppgradera om jag skulle vilja göra det.

Nissan Skyline R32 GT-R "Godzilla" (1991)
Nissan Silvia S15 Spec-T "Sonic - MaxxEcu" (2000)
PerfectionR Japanese Engineering
2 mars 2012 · 690 Inlägg

Sweetday skrev:
De har du rätt i ^^ men min tanke ha att köpa en som är orörd i motorn och trimma upp den lite i taget efter ett tag ! Och bara styla den kanske så länge! Vill liksom ha en bil som jag vet att jag kan uppgradera om jag skulle vilja göra det.

Det är svårt att hitta en fin GSX idag, självklart kan du importera. Men att importera sin första bil? Nej. Kör en RWD Volvo, lär dig att köra och sedan kan du importera en GSX från staterna.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang