7335
Sök

Köpråd: Ska jag ha en V70 eller en Passat?

4 Inlägg
2 mars 2012
Trådstartare
Jag kan inte bestämma mig för om jag ska ha en V70 eller en Passat. Det jag vill ha är:

* Diesel
* Automat
* Driftsäkerhet

Jag har kört Volvo i alla år, både 200- 700- och 900-serien och har liksom vant mig vid den kvaliteten och pålitligheten. Många kallar gamla Volvobilar för "jävla traktorer" osv, men det är precis det jag vill ha - en "jävla traktor". Idag tillverkas det tyvärr inga "traktorer" längre; nu ligger fokus på design och en massa pryttlar och funktioner samtidigt som man måste hålla nere kostnaderna. Vad blir lidande då...? Jag hoppas att jag inte trampar någon på tårna nu roll

I höst har min 965:a rullat i 20 år. Den kan säkert rulla i många år till, men det känns som att det är dags för ett bilbyte på nåt sätt. Jag vet inte riktigt varför, det bara känns så. Efter en del funderande så har jag kommit fram till att det förmodligen är en V70 eller en Passat jag ska ha. Jag orkar inte sätt mig in i hur de japanska bilarna är i kvalitet osv.

Vilken är mest pålitlig om jag ska ha en kombi med dieselmotor och automatlåda? Jag har tänkt mig årsmodell 2006-2009 ungefär, och den får kosta max 100.000 spänn. En långmilare med andra ord...

Edit: Lade till "Köpråd" i titeln
Senast redigerat av magstorm (2 mars 2012)

1 335 Inlägg
2 mars 2012
Om du ska köpa den årgången passat, akta rost bak i bagaget, just vid bakljusen. Har hör att de kan va jävligt där. Nåt typ av produktionsfel på många

B5 #001

4 Inlägg
2 mars 2012
Trådstartare
F-Tar skrev:
Om du ska köpa den årgången passat, akta rost bak i bagaget, just vid bakljusen. Har hör att de kan va jävligt där. Nåt typ av produktionsfel på många

Jaså, det visste jag inte. Vet du (eller någon annan) om Volvos bakluckor fortfarande är gjorda i aluminium?

1 335 Inlägg
2 mars 2012
De vet ja däremot inte om dom är :p tråden går nog igång snart

B5 #001

2 266 Inlägg
2 mars 2012
magstorm skrev:
F-Tar skrev:

Jaså, det visste jag inte. Vet du (eller någon annan) om Volvos bakluckor fortfarande är gjorda i aluminium?

Nej skuffen är i glasfiber så den rostar inte.

svetsdiff !!!

1 335 Inlägg
2 mars 2012
Hur många ere egentligen som kör me alu å glasfiber?

B5 #001

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
11 mars 2012
Passat så klart! Som gf-tar säger så är det rost på baklucka vid baklykroe ocg regbelysning man bör kolla noga

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

Sök