BAS BLIR HÖGTALARE HJÄLP! tack :)

krillz
1 mars 2012 · 25 Inlägg

Hej ja  o en polare koppla in slutsteg idag os kulle brygga de ett gammalt sony 2*80 men vi tog L- R+ blev som vanligt högtalare försökte lite själv o provade allt olika sorters blandningar o få igång basen men aa ^^ någon som vet de riktiga hur man gör eller hur de ska va eller om man gjort något annat fel? dragit allt på rätta sidor vart för sig som man ska

Volvo 142 "den gröne" (1972)
JimmyAndersson
1 mars 2012 · 1 679 Inlägg

Inget hög eller lågpass filter? smile
Ska stå på LP iaf smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
krillz
1 mars 2012 · 25 Inlägg

är inte jätte haj på sånt så ^^ drf min poolare hjälpte mig tongue

Volvo 142 "den gröne" (1972)
JimmyAndersson
1 mars 2012 · 1 679 Inlägg

Standard ska den stå på isf, men det verkar inte riktigt som om det är ett slutsteg gjort för en bas smile
Nån mer kunnig om detta får uttala sig mer smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
krillz
1 mars 2012 · 25 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
Inget hög eller lågpass filter? smile
Ska stå på LP iaf smile

high och standard finns är inte jätte haj på sånt men ska kolla de imorgon kanske vet men aa ska kolla imorgn på praktiken annars så hjälper dom mig där smile men tack för hjälpen big_smile

Volvo 142 "den gröne" (1972)
krillz
1 mars 2012 · 25 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
Standard ska den stå på isf, men det verkar inte riktigt som om det är ett slutsteg gjort för en bas smile
Nån mer kunnig om detta får uttala sig mer smile

har haft de till en annan bas låda så de ska funka

Volvo 142 "den gröne" (1972)
Denzig
11 mars 2012 · 248 Inlägg

du råkar nämligen inte ha en spak på sidan om slutsteget som du kan röra på? mins på mitt gamla MTX steg så kunde man välja mellan 3 lägen. där det var typ. "bas - bas&högtalare - högtalare"

AndrAAx
12 mars 2012 · 742 Inlägg

Hu har inget filter på steget därför du får mellanregister/diskant i basen.

Lösning:
Kolla om det finns något som heter LowPass (LP) Filter i steget, detta ska vara till
Subutgång på stereon?
Externt delningsfilter.

Angående att brygga ett äldre steg, enklast att hitta vart man ska koppla in sig är att spela en ton (fungerar med musik med men svårare) Ta en voltmeter, ställ in den på växelspänning, och mät mellan + & - på ena kanalen, läs spänningen, tex 1v, flytta en av pinnarna på mätinstrumentet till nästa, och nästa, tills du ser 2v på voltmetern, får du aldrig 2v går det inte att brygga!

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab
Buick Grand National "Fast And The Furious" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang