4162
Sök

Söker försäljare av volvos ljusgrön metelic!!

983 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Tjenare har en volvo 740 som ja behöver färg till!!
den har färgkod 403-1 men jag får inte tag i färgen någon stanns förutom på volvo.(dom tar ca 140kr för en 75 ml burk så är inte värt att lägga ut pengar på att köpa där ifrån)

Så skulle vara tacksam för tipps av färg butiker/ företag som kan ha färgen.

Mvh

979 Inlägg
14 mars 2012
ån färg du letar efter är dyr helt enkelt. Meca butkerna brukar kunna blanda färg efter önskemål, ca 300:- för en 250 ml burk.Vad exakt ska du lackera för ngt?

Hpc

537 Inlägg
14 mars 2012
det finns ju ställen som blandar färgen direkt och fyller en sprayburk. det har jag gjort på "karossen" i karlstad, 400ml för 189:- det borde ju finnas ett sånt ställe i närheten där du bor smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 910 Inlägg
14 mars 2012
räkna med 300kr för en färgburk som är special blandad

finns väll lite olika ställen att köpa dom på
eftersom jag inte är i branchen lägre har jag dock lite dålig koll vilka som blandar färg numera

mekonomen gjorde detta för

Kör fort så hinner inget hända...

983 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
okej smile tack ska kolla där smile) Jag måste lacka mina addons fram samt lite små ställen där repor samt stenskott kommit.

14 910 Inlägg
14 mars 2012
HE:s Färggross
ligger på Ormestagatan 1 där köpte vi färg och annat förr dom kunde även blanda på sprej om man ville

men det var ett bra tag sen sist jag handlade där

tel till dom 019-32 38 30

983 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Growe skrev:
ligger på Ormestagatan 1 där köpte vi färg och annat förr dom kunde även blanda på sprej om man ville

Tack ska ta och ringa dit smile
Mvh

14 910 Inlägg
14 mars 2012
Skoppet skrev:
Growe skrev:

Tack ska ta och ringa dit smile
Mvh

gör det dom var väldigt bra att ha att göra med förr i tiden
nu var det 5-6år sen jag hade daglig kontakt med dom men förhoppningsvis är dom fortfarande bra

983 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Sådär nu har ja ringt dom och ja ska åka in dit efter lunch så allt löser sig smile tack för tippsen alla smile)

14 910 Inlägg
14 mars 2012
Skoppet skrev:
Sådär nu har ja ringt dom och ja ska åka in dit efter lunch så allt löser sig smile tack för tippsen alla smile)

så dom kunde fortfarande blanda? smile
ta med tankluckan in när du beställer färgen så hjälper dom dig nog att hitta rätt alternativ oxå smile

kör dom med vattenbaserat eller ?

måste beställa 2-3liter färg till min 740 som ska få ny färg på tak och bakskärmar och lite löst små plock

dock är det värdlöst att måla vattenbaserat så jag måste hitta thinnerbaserad lack

utan riktigt anpassad lackbox går det inte att få bra resultat med vattenbaserat

Sök