Passat Kamei??

Lokalisera
18 mars 2012 · 62 Inlägg

Tja

Har precis fått reda på att min Passat Variant 1.9 TDI -00 är lite speciell för det är en Kamei.. Har ingen aning av vad det innebär men när jag söker på det så får jag upp "sportgrillar" och takboxar typ.. Det jag fick veta av förra ägaren är att vad han sa "Pga att det är just en kamei så är den dessutom fabrikstrimmad osv.." Vill veta lite mer om vad som menas med vad just kamei är så om någon vet nått, hojta till smile..

Tack på förhand

/Loka

steifan DR!FTT3KN!K3R
18 mars 2012 · 10 427 Inlägg

Har sökt runt lite nu och just Kamei verkar "bara" vara en underleverantör för biltillbehör (sportgrillar, takboxar, interiörprylar osv) till diverse tyska biltillverkare (tex Volkswagen & Mercedez-Benz).
Kan ju hända att din bil levererades med något spoilerkit från Kamei från början. Ser den ut som en vanlig Passat?

Men just fabrikstrimning har nog inte Kamei någonting med att göra verkar det som.

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 mars 2012 · 17 486 Inlägg

Precis. Kamei betyder spolierkit helt enkelt. Mer kräm i motorn har du inte.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Lokalisera
19 mars 2012 · 62 Inlägg

steifan skrev:
Har sökt runt lite nu och just Kamei verkar "bara" vara en underleverantör för biltillbehör (sportgrillar, takboxar, interiörprylar osv) till diverse tyska biltillverkare (tex Volkswagen & Mercedez-Benz).
Kan ju hända att din bil levererades med något spoilerkit från Kamei från början. Ser den ut som en vanlig Passat?

Men just fabrikstrimning har nog inte Kamei någonting med att göra verkar det som.

Tack så jättemycket för svaret!!! smile Verkar som att det är orginal förutom grillen nu när jag kollat lite närare på utsidan av den och jämfört med andra bilder. Ingen spoiler eller nått sånt tyvärr.. Men grillen är inte fyskam den. smile

Lokalisera
19 mars 2012 · 62 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Precis. Kamei betyder spolierkit helt enkelt. Mer kräm i motorn har du inte.

Okay. Då är det bara grillen jag har då smile Tack!

Stephan735i
20 mars 2012 · 139 Inlägg

En kille klarade sig från P-bot tack vare att hans Audi A4 hade Kameigrill och inga Audimärken. Så på boten stod det bilmärke; Kamei. När han visade upp boten ströks den direkt=).

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang