Funderingar kring s6

Robb
18 februari 2007 · 166 Inlägg

Vet att det finns iaf två olika motor alternativ, 2,2L Turbo och V8an på 4,2L.

Vad är det för bränsle förbrukning på de två? Blir man ruinerad om man väljer V8an?

Det handlar om s6 avant runt 95års modell.

Kan tänka mig att det är ganska dyra ägar kostnader, men frågan är om det är för dyra.

Är V8an också bestyckad med turbo?

Robb
20 februari 2007 · 166 Inlägg

Ingen s6 ägare som vill ge mig några svar?

Ckosworth Mr
20 februari 2007 · 607 Inlägg

Robb skrev:
Vet att det finns iaf två olika motor alternativ, 2,2L Turbo och V8an på 4,2L.

Vad är det för bränsle förbrukning på de två? Blir man ruinerad om man väljer V8an?

Det handlar om s6 avant runt 95års modell.

Kan tänka mig att det är ganska dyra ägar kostnader, men frågan är om det är för dyra.

Är V8an också bestyckad med turbo?

Kan ju svara så gott jag kan.

Tycker om du ska köpa någon av dom att du väljer 2.2T då den känns mycket rappare och går billigare, upplever också att det är mindre fel på dom. kan inte bekräfta det men det är känslan jag får iaf, har själv haft en och den gick inge vidare tyckte jag, polarens s4(2.2t) som var chippad gick betydligt mycket bättre.

V8:n har ingen turbo.

Senast redigerat av Ckosworth (20 februari 2007)

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
Andreas 940 -utan 940
20 februari 2007 · 1 728 Inlägg

Kolla upp hur mycket det kostar att försäkra respektive modell också, Audi med V8 kan vara sjukt dyra att försäkra om man bor på fel ställe eller av andra orsaker.

John87 Stolt Volvoägare
20 februari 2007 · 4 913 Inlägg

Andreas 940 skrev:
Kolla upp hur mycket det kostar att försäkra respektive modell också, Audi med V8 kan vara sjukt dyra att försäkra om man bor på fel ställe eller av andra orsaker.

Gäller inte bara Audi, utan även många andra bilar med sina V8-varianter.

Men det är sant, bara att äga en V8 har sitt pris, däremot tycker jag att bara ljudet betalar igen det i "natura" smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Andreas 940 -utan 940
20 februari 2007 · 1 728 Inlägg

John87 skrev:
Gäller inte bara Audi, utan även många andra bilar med sina V8-varianter.

Men det är sant, bara att äga en V8 har sitt pris, däremot tycker jag att bara ljudet betalar igen det i "natura" smile

Mjo, jag tror det har att göra med att vissa bilmodeller är hårdvaluta i Ryssland och stjäls på löpande band. En jobbarkompis blev av med sin Jaguar av 1988 års modell, när han ringde till vägverket och anmälde "ägarbytet" sa de "den har nog redan lämnat landet".

TRYIT Teddan
20 februari 2007 · 2 495 Inlägg

jag hadde en s6 4,2 avant -96 i somras .
den var törstigare än min M5 som jag hadde innan och ändå så var den mycket tröttare.
Men S6 4,2 är ändå en pigg å trevlig bil, jag fick den aldrig till å dra under 1,3l/mil men det var med 19" fälgar.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
bilfakta
20 februari 2007 · 417 Inlägg

jag hade en s4 4,2 å ja den va dyr att äga, det är ju inte bara soppa den dricker tar ju även lite olja wink men fasen va gött den lät, här har du en liten filmsnutt.

http://www.youtube.com/watch?v=ot2JJuHHnqA

TRYIT Teddan
20 februari 2007 · 2 495 Inlägg

glömde även att kamrems bytet var sk*t helv*tes dyrt ... har redan förträngt vad det kosta exakt men.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang