Vart kan man hitta "lyx" bil till student bal i skåne?

FUBARS Avstängd
6 mars 2012 · 21 Inlägg

Tjenare,

Har kollat runt en del på nätet efter bilar man kan hyra för studentbalen.
Hade tänkt höra om någon här har något tips till skåne regionen. Hade varit perfekt!

Tack.

Muttley
6 mars 2012 ·

Var lite mer specifik på vad för sorts av lyxbil du vill ha. Finns rätt mycket att välja på.

Fredde_Vette JaG
6 mars 2012 · 785 Inlägg

Vad e det du söker? Finns nog många som ställer upp mot "soppapengar"

Its not the fart that kills, its the smell...
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
FUBARS Avstängd
24 mars 2012 · 21 Inlägg

Hade tänkt mig t.ex en BMW M3, M6, BMW 650, Porsche, Camaro, Mercedes, Corvette, Ford Mustang och helst cabriolet.
Jag betalar såklart för soppan samt att jag kan lägga någon extra slant för tacksamheten att jag fick låna den.

Det handlar om en väldig kort sträcka som ska köras, ca 5 km, och såklart så blir det snål glidar körning hela vägen.

Ursäktar för segt svar.

Senast redigerat av Kegge (24 mars 2012)

tobbe456
24 mars 2012 · 335 Inlägg

Hoppas du menar att du vill hyra någon som skjutsar dig, tror mycket få människor skulle lämna över bilen till dig wink

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
FUBARS Avstängd
24 mars 2012 · 21 Inlägg

Ska inte ha någon som skjutsar mig då jag ska köra min flickvän till balen, och vet att ingen kommer låna ut en bil till mig, därför frågar jag efter tips om något företag som hyr ut bilar i Skåne regionen smile

tobbe456
24 mars 2012 · 335 Inlägg

Bolag brukar ha krav på minst 23-25 år för att få hyra en bil av den premiumklassen... (plus en läskig dygnskostnad)

Så jag hade hoppats på privatpersoner i detta fallet..   men det kräver nog en jäkla massa tur, personligen hade jag  inte gjort det i alla fall  wink

Lycka till!

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
FUBARS Avstängd
24 mars 2012 · 21 Inlägg

Ja jag har kollat runt en hel del och de flesta har 24+, tack vare försäkringar med mera.

Det hade absolut varit det bästa med en privat person har jag också kommit fram till. Kunnat göra någon bra deal med kostnaderna och att man kanske tvättar bilen efter eller dylikt, men precis som du säger, även om jag vill att någon ska kunna låna ut en bil till mig så är man nog rätt dum om man gör det tongue man vet ju aldrig när man inte känner personen. Men har lite släktingar/släktingars kompisar som har lite smått och gott i bil stilen så får väl få tummen loss och börja höra runt på allvar tongue

Tackar smile

Slaylix tratt
24 mars 2012 · 353 Inlägg

ta lån på banken, köp bugatti veyron ss. kör flickvän. sälj bil ned vinst, betala tillbaka lånet på banken. Problem?

KingD
24 mars 2012 · 69 Inlägg

Slaylix skrev:
ta lån på banken, köp bugatti veyron ss. kör flickvän. sälj bil ned vinst, betala tillbaka lånet på banken. Problem?

Lol wink

Fredde_Vette JaG
24 mars 2012 · 785 Inlägg

Personligen kan jag säga att jag ALDRIG hade lånat ut min bil till en person jag inte känner.

Its not the fart that kills, its the smell...
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
PerfectionR Japanese Engineering
24 mars 2012 · 690 Inlägg

Fredde_Vette skrev:
Personligen kan jag säga att jag ALDRIG hade lånat ut min bil till en person jag inte känner.

Jag hade inte ens lånat ut till en person jag känner smile

Själv körde jag en nybyggd S13 med sjukt ljud med ett par djupa fälgar, ny lack, sänkning och lite negativ camber. Bilen var min och jag var stolt över den, körde ifrån det mesta smile Kunde inte kört något bättre till student balen.

I ditt fall så har jag endast ett tips. Sök upp ett bolag som hyr ut limousiner och fråga några kompisar om de vill med sedan delar ni på kostnaden. Du kommer inte hitta något till dig och din flickvän.

Senast redigerat av PerfectionR (24 mars 2012)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Muttley
24 mars 2012 ·

Du får nog räkna med att om någon lånar ut sin bil att de vill ha mer än bensinpengar och en biltvätt.  Folk brukar lägga ut att DE kör för 1500-2000 kr med sina under bal och student. Ska du låna en. Ja då hade jag själv tagit ut 5000 kr för den lille stund. Sen såklart fixat ett lagligt kontrakt att du står för exakt alla skador.

Men de är bara vad jag tror folk gör .   Lättaste hade nog varit om du låtit någon köra er.

KBAragger
25 mars 2012 · 961 Inlägg

nämen du kan få låna av mig, inte bilen, men en gammal moped, en speedfight 2 206 som jag har ståendes här hemma, du får låna den för en 500ing och bensin ingår, men best av allt det är en 30 moppe så du behöver inte ha körkort min vän smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
Thedriftking
25 mars 2012 ·

Låna min 360 så kollar iaf folk wink

Nej men kolla på nått förteg som dom innan sagt, inte många som lånar ut bara sådär, tyvärr

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang