2871
Sök

Backsensor, hjälp snälla. Saab 9-5

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
18 mars 2012
funkyp skrev:
Idag så gick backsensorn igång igen en kort stund. Då tog jag tillfället i akt att undersöka om det kunde vara någon av sensorerna det var fel på. Jag gick stegvis framåt åt vardera sensor och de tre första lät alldeles utmärkt men den längst åt höger lät från och till, dessutom är det en liten parkeringsskada vid den. Visst måste det nästan vara det som är problemet med att den hoppar ur funktion mesta dels av tiden?

Ja där har du nog hittat felet...

Kolla kablarna till just den väldigt noga ifall det är kabelbrott, rengör kontakten till den och om du känner någon lackerare eller om du frågar snällt på någon lackfirma så kanske du kan få dom att mäta tjockleken på färglagret vid sensorn.

Kan ju vara så att vid skadereglering så har dom lackat över sensorn så där är för mycket färg på den. Eller är det en skada som aldrig är åtgärdad ??

För isf kan du ju skita i det förslaget tongue

Om du inte hittar några konstigheter så är det nog den dyraste lösningen kvar, att köpa ny sensor...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Saab älskare!
4 597 Inlägg
18 mars 2012
när den säger så där, o funkar ibland är det oftast boxen som antingen strular eller så är det oxid på kontaktstycket till boxen. iaf de vanligaste felen för "park hjälp ur funktion" smile

118 Inlägg
19 mars 2012
Trådstartare
Box=styrdonet för parkhjälpen? Var sitter boxen?
Tack för svaren!!

118 Inlägg
19 mars 2012
Trådstartare
Det är en skada som inte blivit åtgärdat, glömde bort att säga det.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
19 mars 2012
boxen sitter under golvet i bagaget till vänster

118 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
Vill bara nämna att problemet är löst, den felande länken var som vi trodde: en trasig sensor. Jag har nu bytt den och felmeddelandet kommer inte upp längre och backsensorn fungerar felfritt.
Tack än en gång för all hjälp!!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
26 mars 2012
funkyp skrev:
Vill bara nämna att problemet är löst, den felande länken var som vi trodde: en trasig sensor. Jag har nu bytt den och felmeddelandet kommer inte upp längre och backsensorn fungerar felfritt.
Tack än en gång för all hjälp!!

Så du fick alltså inte bara bort den gamla utan fick dit en ny också ??

Haha tongue

Skönt att det löste sig iaf, det är alltid dom minsta skitgrejorna som man stör sig mest på.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök