4363
Sök

Spacers till BMW e90, hjälp!

2 Inlägg
15 mars 2012
Trådstartare
Hejsan

Jag har letat runt som en galning utan att hitta ett korrekt svar på vilken storlek jag ska beställa på mina spacers. Så därför söker jag nu hjälp här i hopp om att någon med koll kan hjälpa mig istället. Hade jag haft möjlighet att gå ut och monterat dit en sommarfälg och mätt så hade jag gjort det, men fälgarna råkar ligga en 14 mils resa härifrån.

Jag har som sagt en BMW e90, 325i 06, däcken som sitter på fälgarna är 235/35/ZR19 och ET måttet är 38 på alla fälgarna runtom.

Det jag är ute efter är att bredda fälgarna så mycket som möjligt utan att dom ska ta i skärmkanten. Och det är fälgarna bak som är mitt största dilemma.

Så:

-Blir 25mm spacers bak för brett? Dvs kommer en sån bred spacer att ta i skärmkanten? (Jag vet att 20mm fungerar, men önskar bredda maximalt)

-Till fälgarna fram hade nog 10mm varit perfekt, men just 10mm verkar vara ett problem på BMW? Så passar 15mm fram?

Tack på förhand!

/Anton

12 Inlägg
29 mars 2012
Tjena!
då har du samma önska som jag då, jag har en bmw e90 320i, har kollat runt lite på andra forum och sånt, fick fram att en kille som hade fälgar på 225/19" och hade 30 mm spacer som han tyckte det passade perfekt på...jag tror dock att han hade valsat skärmarna, han hade inte nämnt det men det är bara vad jag tror...lägg ut nåra bilder på din bmw så man kan rösta lite wink

Sök