3962
Sök

Totalt okunnig och oduglig på att söka i trådarna

51 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
En enkel fråga för den som vet...

Jag ska beställa en ny bilstereo - i bilen finns 2 fronthögtalare, 2 bakhögtalare, 1 slutsteg och 1 baslåda.

Hur många lågnivåutgångar behöver jag - 1 eller 2?

Tacksam för snabba svar!

682 Inlägg
2 april 2012
Eftersom du bara har ett slutsteg (antar att det är 2 kanals eller mono och bara behövs matas med en right + en left RCAkabel ) så behöver du endast ett par. 

Dock bör du köpa en med 2+sub, är så jäkla värt om du funderar på att utöka systemet senare! Känns lagom surt att enbart sitta med en utgång när jag har steg till dörrhögtalarna och basen..

51 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
Tack för snabbt svar, och nu ramlade poletten ned! Helt klart satsar jag på 2 utgångar.

1 163 Inlägg
2 april 2012
Oftast nyare stereos om man ger lite extra runt 1500-2000:- brukar det vara utgångar för Rear, Front och sub behöver ju ej använda alla men har man det så är det ju alltid ett + om man vill bygga det seriöst en gång i tiden smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

682 Inlägg
2 april 2012
Hoaken skrev:
Oftast nyare stereos om man ger lite extra runt 1500-2000:- brukar det vara utgångar för Rear, Front och sub behöver ju ej använda alla men har man det så är det ju alltid ett + om man vill bygga det seriöst en gång i tiden smile

Precis! Hade gärna velat haft 1 rear 1 front och 1 subutgång, subben för basen och rear och front till 4-kanalaren!

Tänk på att om du nu väljer 2 utgångar eller så, välj att ha basen på "rear" då jag antar att den ligger i skuffen! Då om du använder "fade" på HU så kan du ställa in hur bakhögtalarna+basen ska låta! Blir finfint om man får till det. smile

Sök