Nya Saab 9-3 Facelift som kommer i sommar

Founder
21 februari 2007 · 1 414 Inlägg

Har varit lite bilder ute på nätet på den nya faceliftade versionen av Saab 9-3 med fyrhjulsdrift som kommer i sommar...

Det man har ändrat är fram och bak stötfångare, strålkastare, motorhuv, sidokjolar och dörrar. Så för er som vill uppgradera era nuvarande, börja spara!! smile

här är några som man har försökt förbättra lite:

http://www.trollhattansaab.net/images/9-3/saab%2093%20facelift-z2-thumb.jpg

http://www.trollhattansaab.net/images/9-3/saab%2093%20facelift-z3-thumb.jpg

Senast redigerat av Founder (21 februari 2007)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
MilleN
21 februari 2007 · 9 108 Inlägg

Ser faktiskt ball ut!

Albertoo
21 februari 2007 · 538 Inlägg

ser ut om den nya bmw e60 framifrån tycker jag. fram lyktorna iaf.

Nknn
21 februari 2007 ·

Äre du som photoshoppat över maskeringen? För jag kan tänka mig att det är lackat längst ner också. För de har väl inte släppt nå officiellla bilder på den än? Men hursomhelst verkar den jävligt rå! Ett lyft för saab.

Hoppas dom fixar nya baklysen på samma gång.

Senast redigerat av N0kan (21 februari 2007)

Founder
21 februari 2007 · 1 414 Inlägg

N0kan skrev:
Äre du som photoshoppat över maskeringen? För jag kan tänka mig att det är lackat längst ner också. För de har väl inte släppt nå officiellla bilder på den än? Men hursomhelst verkar den jävligt rå! Ett lyft för saab.

Nej det är inte jag som photoshopat bilderna... de kommer ifrån sidan www.trollhattansaab.net

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Founder
21 februari 2007 · 1 414 Inlägg

Albertoo skrev:
ser ut om den nya bmw e60 framifrån tycker jag. fram lyktorna iaf.

Visst finns det liten skillnad men inte mycket tycker jag smile

Tycker mer att det liknar 9-5 modellen eller de standard lampor som Saab alltid haft i så fall smile

http://www.bmworg.ru/img/cars/e60.jpg
http://www.trollhattansaab.net/images/9-3/saab%2093%20facelift-z2-thumb.jpg
http://cars.avto.ru/foto_cars/saab/9-5_96d46ec7174b4f039bc38ba43568e18f_1_big.jpg

Senast redigerat av Founder (21 februari 2007)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Nknn
21 februari 2007 ·

Founder skrev:

N0kan skrev:
Äre du som photoshoppat över maskeringen? För jag kan tänka mig att det är lackat längst ner också. För de har väl inte släppt nå officiellla bilder på den än? Men hursomhelst verkar den jävligt rå! Ett lyft för saab.

Nej det är inte jag som photoshopat bilderna... de kommer ifrån sidan www.trollhattansaab.net

Ok, men nån är det iaf. Tror inte de kmr lämna ett öppet gap längst ner utan det ska nog vara lackat på listen under också, hoppas jag iaf..

Aerodynamik ...
21 februari 2007 · 7 120 Inlägg

FINALLY!!! 4WD till SAAB big_smile

Ser rå ut.

MilleN
21 februari 2007 · 9 108 Inlägg

N0kan skrev:
Ok, men nån är det iaf. Tror inte de kmr lämna ett öppet gap längst ner utan det ska nog vara lackat på listen under också, hoppas jag iaf..

Att det ska vara ett gap har varit känt ett tag, är ju ungefär likadant på 9-5 Aero..

carpan
21 februari 2007 · 120 Inlägg

Jag e inte helt nöjd med grillen... Tror även dörrsidorna blir helt rena från lister. Det kommer se väldigt simpelt ut med så stora plana plåtytor... Hoppas det är nåt man missuppfattar med de där spionbilderna, för jag e inte impad...

Founder
21 februari 2007 · 1 414 Inlägg

carpan skrev:
Jag e inte helt nöjd med grillen... Tror även dörrsidorna blir helt rena från lister. Det kommer se väldigt simpelt ut med så stora plana plåtytor... Hoppas det är nåt man missuppfattar med de där spionbilderna, för jag e inte impad...

Dörrarna är tagna ifrån BLS så dom ser ut som på bilden, mycket är faktiskt taget ifrån just BLS, bland annat alla lister och isoleringar, den här bilen kommer att bli riktigt tyst o fin smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Founder
21 februari 2007 · 1 414 Inlägg

Tycker att den har viss likhet med gamla 9-5 Aero...

http://image2.sina.com.cn/qc/photo/saab9-5/U515P33T148D35332F2100DT20040524111954.jpg

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
carpan
21 februari 2007 · 120 Inlägg

Javisst har den det. Den 9-5 aeron gillar jag, med blinkersarna uppåt/bakåt som e typiskt  9-5:an och SAAB, även undre luftintaget i nosen är ok, men lite mkt Ford numera. Och dörrarna på spionbilen är ju strajpade med svart så de åtminstone ser lite avancerade ut. Gillar inte stora plana ytor. Då e det finare med något som bryter av, behöver inte va svarta lister (för det e inge vidare heller) men man kan ju lacka dom åtminstone.

Founder
21 februari 2007 · 1 414 Inlägg

carpan skrev:
Javisst har den det. Den 9-5 aeron gillar jag, med blinkersarna uppåt/bakåt som e typiskt  9-5:an och SAAB, även undre luftintaget i nosen är ok, men lite mkt Ford numera. Och dörrarna på spionbilen är ju strajpade med svart så de åtminstone ser lite avancerade ut. Gillar inte stora plana ytor. Då e det finare med något som bryter av, behöver inte va svarta lister (för det e inge vidare heller) men man kan ju lacka dom åtminstone.

Jag håller med, jag gillar inte heller stora plana ytor. Kanske därför jag fastnat mer för äldre varianten av 9-3 cabben än just SS modellen... Dessutom har jag fastnat rejält för nya 9-5'an, tycker att dom lyckats kanonbra med den, den jag kör nu ska bytas ut om några veckor mot en ny smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
MilleN
21 februari 2007 · 9 108 Inlägg

Founder skrev:
Dörrarna är tagna ifrån BLS så dom ser ut som på bilden, mycket är faktiskt taget ifrån just BLS, bland annat alla lister och isoleringar, den här bilen kommer att bli riktigt tyst o fin smile

Hoppas dom tar inredning från den med, mycket bättre kvalité på framförallt stolarna, inget vinylskräp som det är i dom flesta 9-3 nu..

Founder
21 februari 2007 · 1 414 Inlägg

MilleN skrev:

Founder skrev:
Dörrarna är tagna ifrån BLS så dom ser ut som på bilden, mycket är faktiskt taget ifrån just BLS, bland annat alla lister och isoleringar, den här bilen kommer att bli riktigt tyst o fin smile

Hoppas dom tar inredning från den med, mycket bättre kvalité på framförallt stolarna, inget vinylskräp som det är i dom flesta 9-3 nu..

Jo dagens 9-3'as inredning är ett stort skämt, speciellt om man jämför med vad som finns i 9-5'an... smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang