Frågor om H profil i 855 t5

thomas152
26 mars 2012 · 28 Inlägg

Hejsan. Ska beställa hem jbr h profil stakar till t5-an och har sätt folk som fått fräsa ur i blocket för att stakarna ska få plats. Vore tacksam om ngn visste om detta måste ske med mina stakar eller om dom e "bult on". Med vänlig hälsning, Thomas

Glesmark
26 mars 2012 · 1 938 Inlägg

Varför ringer du inte jbr och frågar? Dom måste ju veta vad dom säljer...

thomas152
26 mars 2012 · 28 Inlägg

Glesmark skrev:
Varför ringer du inte jbr och frågar? Dom måste ju veta vad dom säljer...

Eftersom de finns så många t5 mekare här tänkte jag att ngn måste ju ha prövat dom. E stakarna som finns på xtreme

Marlboroman
26 mars 2012 · 8 234 Inlägg

Dem gamla typen av stakar som man i vissa fall fick fila bort material borde ju vid det här laget vara borta från marknaden. Har man av någon anledning inte borrat så får man mäta frigången. Det ska ju gå att mäta bredden på profilen på stakarna, men nu har jag inte måtten i skallen.

Och kom ihåg det viktigaste av allt: se till att få stakarna uppmätta så du vet at dem är raka och att stor och lillände är runda och att lager och kolvbultspel blir rätt.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
thomas152
26 mars 2012 · 28 Inlägg

Tackar så mycket. Borrning blir det ej tyvärr eftersom hela trejjen börja med växellådsvyte och sen lage och sÅ vidare:P stakarna har jag fixat en som skall mäta. Ngt mer som man skall tänka på när man en gång har upp motorn förutom packboxar, packningar m.m?

thomas152
4 april 2012 · 28 Inlägg

Blev överaskad när ja börja riva motorn! Ser ut som en motorenovering jusst har varit med tanke på att INGA svängkanter fanns och horningsrepor såg ut som nya. Om ja lägger ett annat turbo utan vattenkylning, e de bara å plugga kanalerna då eller?

Marlboroman
4 april 2012 · 8 234 Inlägg

Ja, det är bara att plugga uttagn för vatten till turbon om du ska köra med ett aggregat utan vattenkylning

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang