5558
Sök

Komma i kontakt med någon som kan 635CSI/M6

2 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Hej,
Skulle vilja komma i kontakt med någon som kan de här bilarna och som har koll på vart man skall vända sig för reservdelar, köptips, osv. Min uppfattning är att BMW Club Schweden inte var jättelättnådda....

1 277 Inlägg
3 april 2012
Du är säkert redan på autopower.se??
Det forumet är bra på det mesta inom BMW.
Annars får man googla runt och kolla upp själv.
Schmiedmann har ju endel och BMW har ju i stort sett allt...det är ju värt att lägga pengar på original delar....

Du har ingen bil ännu?
Mobile.de

Lycka till!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 april 2012
BMW verkar ha mycket grejor till sina gamla modeller. Gick att få det mesta till min E23.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

2 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Autopower, bra tips! Nä jag har grejat med bilar en del förut, mest gamla engelsmän. Klubbarna där är exemplarsika med kontaktuppgifter per modell eller modellområde och är väldigt 'öppna'. Dock inser jag ju att BMW är ett större märke.....men på hemsidan kändes det rätt 'stängt'.

Jag är ute efter en e24. Troligen en 87-89, kan vara en M6 men är inte säker. Jag är rätt nyförälskad i dessa och skulle bara vilja ventilera lite frågor, kring ett ev köp. Vill också skaffa mig en bild av var man ska vända sig för att få tag på delar osv. Visst har jag googlat och surfat runt lite, men det ger mest spridda delar....

Letar också efter ett försäljningsforum som inte är Blocket - då antar jag att det blir klubbinternt...får leta vidare...

MVH
Gustaf

1 482 Inlägg
4 april 2012
RD_87 skrev:
BMW verkar ha mycket grejor till sina gamla modeller. Gick att få det mesta till min E23.

Börjar dock fasas ut ordentligt nu. När jag va på Bmw förra veckan så fick jag informationen att många tex E30 delar kommer fasas ut i år... så det kommer bli svårt att få tag på saker till dom.

Jag som ville ha 2 kromlister och 2st övre dörrlister och 2 klips, men det gick ju inte.. tillverkas inte längre sad
Senast redigerat av Noxxer (4 april 2012)

BLT Service
Theracords Music Label

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
5 april 2012
Noxxer skrev:
RD_87 skrev:

Börjar dock fasas ut ordentligt nu. När jag va på Bmw förra veckan så fick jag informationen att många tex E30 delar kommer fasas ut i år... så det kommer bli svårt att få tag på saker till dom.

Jag som ville ha 2 kromlister och 2st övre dörrlister och 2 klips, men det gick ju inte.. tillverkas inte längre sad

Fan så tråkigt, jag vet att det var lätt till både min & kompisens gamla E12.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök