Vilken turbo ska man välja? Mer effekt i Volvo S60 T5.

F4S4N CAD-konstruktör
5 april 2012 · 1 392 Inlägg

Drunk skrev:
19t
630 cc spridare
intercooler
filter
3tum
Där är väll den vanligaste setupen till t5 är väll även den som Autotech kör?

Ifall med dom grejerna å självklart mapp/chippning  så blir bilen riktigt trevlig

Håller med. Grymt trevlig smile Mer effekt än så känns bara överdrivet när det gäller FWD tongue

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
guwib
5 april 2012 · 624 Inlägg

om du söker tips så kan du ju vända dig direkt till de som arbetar med detta dagligdags..

att börja snacka om ny turbo utan att först ta reda på allt annat man kan göra innan man behöver uppgradera turbon...(för lång mening)tyder på en oseriös/okunnig person..börjar i fel ände så att säga..

sen så är ju medlammarna här på garaget som dem är och du är knappast ngt undantag, så att försöka rättfärdiga din fråga med att..-"jo jag skallgivetvis börja med steg 123" osv funkar inte på mig..du är för ung och fattig!

sen vidhåller jag att om du vore riktig seriös så skulle du inte fråga en sån fråga här, då du som du själv säger inte vet ngt.. att då i ditt läge "lita" på vad ngn du inte känner sagt framför datorn.,nja.. det kommer endast ställa till det för dig OM du ngn gång lämnar in bilen för seriös motoruppgradering+turbobyte..
med det menar jag givetsvis med livet satt i pant och själen såld till djävulen.

who´s the man?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang