5295
Sök

Vad får jag inte missa på Elmia 2012?

Zzzz
937 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
Grejen är att jag skall göra ett reportage för en norsk biltidning om Elmia 2012.
Dock har jag varit mer eller mindre frånvarande från bilutställningsbiten det senaste året, så jag har verkligen ingen koll på vad det kan finnas för bilar som skall visas där det finns lite extra förväntningar på.

Och eftersom jag bara hinner vara där en eller ev max två dagar så blir det ju, som alla vet som varit på Elmia, väldigt lätt hänt att man missar en massa intressanta saker. Och vi vill ju inte missa allt för mkt intressant.

Jag har suttit och kikat runt i projekttrådar osv för att hitta intressanta objekt, men det är ju lätt hänt att råka bläddra förbi mkt.

Så det vore guld värt om ni kan tipsa om de där projekten med det lilla extra som jag inte får missa och verkligen skall hålla extra utkik efter på Elmia smile

(Ja jag vet, vara ute i god tid är inte min grej alla gånger wink )

* Studerande *
563 Inlägg
5 april 2012
Mitt tips >>> Kör på ett filmverk (typ en 10min kortfilm)

Om du har tillgång till en videokamera (Hd/Dv) så ta en runda eller två & filma allt-o-allo (försök få med så mycket möjligt)... sedan när du kommer hem så börjar du & editera/redigera (klippa&klistra) ihop en kort 10- minutare som du sedan presenterar.... Du har en hel drös med olika media-program på nätet som du använder (bara för över filmklippet till datorn & startar igång).

Mediahora
63 Inlägg
5 april 2012
Ljepone skrev:

Om du har tillgång till en videokamera (Hd/Dv) så ta en runda eller två & filma allt-o-allo (försök få med så mycket möjligt)... sedan när du kommer hem så börjar du & editera/redigera (klippa&klistra) ihop en kort 10- minutare som du sedan presenterar.... Du har en hel drös med olika media-program på nätet som du använder (bara för över filmklippet till datorn & startar igång).

Och denna bilTIDNING skall sedan skicka med en dvd-kopia av denna 10-minutersfilm då?

Följ mitt fotoprojekt: http://roomsofexpressions.tumblr.com/
För övrigt nonsens jag pysslar med: http://www.facebook.com/BLAQphotography

* Studerande *
563 Inlägg
5 april 2012
Ramzon skrev:
Ljepone skrev:

Och denna bilTIDNING skall sedan skicka med en dvd-kopia av denna 10-minutersfilm då?

Nej. Filmverket är endast ett "presentationsmässigt" syfte. 
Om biltidningen bestämmer sig för distribution i pappersform så är det bara slänga in ett par foton bland all text & svammel.

Inget komplicerat direkt.
Senast redigerat av Ljepone (5 april 2012)

quattro freak :)
84 Inlägg
5 april 2012
det står 3st grymma urquattro i cp-service monter :-)

Zzzz
937 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
Ljepone skrev:
Ramzon skrev:
Ljepone skrev:

Nej. Filmverket är endast ett "presentationsmässigt" syfte. 
Om biltidningen bestämmer sig för distribution i pappersform så är det bara slänga in ett par foton bland all text & svammel.

Inget komplicerat direkt.

Förstår inte riktigt hur du tänker nu?
Video, i en tidning? Presentation för vem?
Det _skall_ tryckas på papper så en video är inte direkt till ngn användning.
Förstår inte heller direkt hur ditt förslag är ett svar på min fråga.

Men ja, tack ändå.

141 Inlägg
6 april 2012
Finns flertalet Goa BMWes i B hallen!
både E30 och E46 mm.
hoppas på lite goa bilder därifrån från dig smile

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!

Bonntrimmare
620 Inlägg
6 april 2012
jag kan skicka lite sms under lördagen om jag ser något lite extra spännande

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Sök