2522
Sök

Bygga större och värre? Vad ska man välja?

3 187 Inlägg
10 april 2012
Salves skrev:
Yes, två GAS 12" (spec längs upp i tråden) inge vidare tryck i dom men jag hoppas på att dom kan sköta de djupa tonerna.

1023 är mycket riktigt 10" och det låter redan nu riktigt bra.
Kör dom just nu med 50m2 kablar från batteriet via en 3,7F kondensator.
Sedan ett MDS T5 steg i 2 ohm
Men så fort mer pengar kommer in i plånboken så blir det ett till batteri+Gas-tolverna

vänta här nu...

ska du ha både alpinen och gas basarna SAMTIDIGT ?

stRaend
10 april 2012
big-jepp skrev:
Salves skrev:
Yes, två GAS 12" (spec längs upp i tråden) inge vidare tryck i dom men jag hoppas på att dom kan sköta de djupa tonerna.

Men så fort mer pengar kommer in i plånboken så blir det ett till batteri+Gas-tolverna

vänta här nu...

big no no.....

kör på alpine basarna enbart istället.

3 187 Inlägg
10 april 2012
stRaend skrev:
big-jepp skrev:
Salves skrev:

vänta här nu...

big no no.....

var ju det jag menade med? hmm

stRaend
10 april 2012
big-jepp skrev:
stRaend skrev:
big-jepp skrev:

vänta här nu...

big no no.....

svarade TILL ts wink citerade ditt bara så han skulle förstå rollrollroll

3 187 Inlägg
10 april 2012
stRaend skrev:
big-jepp skrev:
stRaend skrev:

big no no.....

svarade TILL ts wink citerade ditt bara så han skulle förstå rollrollroll

jasså big_smile vi är iaf på samma linje! wink

79 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
Jag är en sådär jobbig typ så dom kommer åka in i alla fall, det är trots allt bara två kablar.
MEN dom åker ut direkt om det låter skit, örat får avgöra, hoppas på att kunna skruva ner tolverna till väldigt djupa toner, endast.

AudiSalve

3 187 Inlägg
10 april 2012
Salves skrev:
Jag är en sådär jobbig typ så dom kommer åka in i alla fall, det är trots allt bara två kablar.
MEN dom åker ut direkt om det låter skit, örat får avgöra, hoppas på att kunna skruva ner tolverna till väldigt djupa toner, endast.

det kommer låta skit, sen kommer en högtalare ge upp före dom andra så den "slår igenom".
men du gör som du vill.. men det är kasta pengar i sjön.
sen passa dig så inte steget lägger ner med..

stRaend
10 april 2012
Salves skrev:

alltså lyssna på oss som har läst och även kanske provat sånt här. Det kommer inte låta bra. Eller visst, det kanske kommer dunka på mer än vad det brukar men det kommer inte låta BRA. Rätta mig om jag har fel nu, men du ska driva gas basarna på ett slutsteg, och alpine på t5 steget? eller ska du driva alla på samma steg?

79 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
12orna har eget steg, egen kondensator och egen låda.
Jag lyssnar mycket på er.
Men jag tänkte inte göra så stor grej av det här, har redan allt hemma sedan tidigare så vill bara prova. Med största sannolikhet har ni rätt, att det kommer låta kass.
Men jag vill höra det själv också, learning by doing eftersom det inte handlar om några pengar.
Senast redigerat av Salves (10 april 2012)

AudiSalve

stRaend
10 april 2012
kan handla om pengar om du skruvar upp volymen för mycket så inte batteriet orkar ge ut ström till båda stegen vilket resulterar i kass signal till basarna vilket kan resultera i mindre plånbok.. men testa på du, varken min bil, bas, steg eller plånbok smile

3 187 Inlägg
10 april 2012
Salves skrev:
12orna har eget steg, egen kondensator och egen låda.
Jag lyssnar mycket på er.
Men jag tänkte inte göra så stor grej av det här, har redan allt hemma sedan tidigare så vill bara prova. Med största sannolikhet har ni rätt, att det kommer låta kass.
Men jag vill höra det själv också, learning by doing eftersom det inte handlar om några pengar.

varför ska du upprepa det som så många andra redan gjort...
sen har du garanterat inte batteri til ännu ett steg, men vill du riskera att pajja både stegen och basarna så är det upp till dig.

enough said

6 851 Inlägg
10 april 2012
Så du menar att dina billiga GAS basar skulle spela djupare en dina lite dyrare Alipne basar?

Ett par BRA 10" basar spelar iregel högre,bättre och djupare en vad ett par billiga 12" basar gör.

79 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
Här var det motstånd vill jag lova...
Kan bara tillägga att jag har två batterier (ett bak och ett fram).
MEN, jag var säker på min sak tidigare, dock inte längre, får sova på saken!

Tack för erat engagemang! Är inte så envis som jag verkar, egentligen smile

Återkommer snarast!
Senast redigerat av Salves (10 april 2012)

AudiSalve

Sök