9114
Sök

Hitta bästa möjliga jordpunkt

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 februari 2007
262turbo skrev:
rätt många inlägg för att få en jord.... hela karossen är ju en stor jord hittar man inte den är det nog dax att börja svetsa rost smile

Haha Klockrent! big_smile

VW-driver
291 Inlägg
15 februari 2007
Trådstartare
Xuri skrev:
Hade nog inte drivit massa bling bling på ciggutaget ..hur många ampere e säkrningen på ? om säkringen går har du bara tänkt stoppa i en större säkring då ?

Neon och dioder drar ju ingenting knappt. Folk har sagt antingen 5A säkring eller 30A. Vilken är nu bäst tror ni?

21 761 Inlägg
15 februari 2007
Det viktiga är att inte sätta för stor säkring i förhållande till kabelarean, annars finns risk för kabelbrand om det skulle bli kortslutning någonstans.

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 februari 2007
15 A är min på och du skrev väl driva belysning och driva andra komponenter ?...30 A tvivlar jag ju på att mina kablar skulle palla ..vet inte om 15a är stort eller litet ...vad har du orginal ? där är bättre å dra egna kablar tycker jag och sen kopplar man dom över en switch eller två och över ett relä sedan

VW-driver
291 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
Xuri skrev:
15 A är min på och du skrev väl driva belysning och driva andra komponenter ?...30 A tvivlar jag ju på att mina kablar skulle palla ..vet inte om 15a är stort eller litet ...vad har du orginal ? där är bättre å dra egna kablar tycker jag och sen kopplar man dom över en switch eller två och över ett relä sedan

Jo, tänker med på det. Jag ska bara driva tre neonrör och en del dioder, inget annat. Jag har ett dubbelrelä, kanske ska skruva dit det på en bra plats och dra lite kablar från batteriet?

OO=00=OO
132 Inlägg
24 februari 2007
Asså jord punkter är ju bara att ta första bästa skruv i chassiet !
Tycker 15A är att ta i det gör ju inget att sätta i en för liten säkring det är ju sämmre att dra i en för stor om de blir kortslutning ( Är ju inte omöjligt att räkna ut häller)

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen

Sök