3679
Sök

Snabb fråga ang paralellkoppling med högtalarkit (diskant midbas delningsfilter)

682 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
Försökte googla men hittade inget.

Om jag ska paralellkoppla ner 2st rockford t152s kit till 2ohm (140w rms får dom då av mutant ascension 4 steget att dela på) ska jag köra in plussarna & minusarna från delningsfiltret till steget eller båda diskanternas plus å minus till delningsfilter och midbasarnas plus å minus till ett av filtrerna? smile

Edit:

Alltså; 2midbas & 2diskanter > ett filter > en utgång på steget

eller: 1mid & 1diskant per filter , båda filters plus in i plus på steget och båda filters minus in i steget?

Svara så snabbt som möjligt! Kliar i fingrarna att få gå ut och pilla lite på grejorna... lol
Senast redigerat av DanneSundin (15 april 2012)

2 075 Inlägg
15 april 2012
Du kopplar en midbas och en diskant per filter.
Och sen båda filtren på vänster sida till vänster kanal på slutsteget och de två på högersida till höger kanal på slutsteget.

682 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
MammDiin skrev:
Du kopplar en midbas och en diskant per filter.
Och sen båda filtren på vänster sida till vänster kanal på slutsteget och de två på högersida till höger kanal på slutsteget.

Tackar gjorde det utan att riktigt läsa här..hehe smile Spelar precis likadant som förut fast nu är en av kenwood tiorna ikopplade i bryggat också. smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 april 2012
Du måste köra ett filter till vardera midbas och diskant, om du parallellkopplar två midbasar och två diskanter per filter så blir delningafrekvenserna helt fel. Minns jag inte fel nu så ökar dom när impedansen minskar.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

682 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Tror att det blev mer 'basigt' av dörrhögtalarna låter väldigt rart nu! smile

Sök