2422
Sök

Astro -97 bromsljus/blinkers problem samt airbaglampa.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
Bilen är en Cheva Astro 1997.
Har lite problem med att bromsljuset och blinkersen är samma lampa = rött ELLER oranget ljus på både bromsljus & blinkers. Detta har så klart SBP åsikter om. Lösning? Till saken hör att jag inte har tillgång till bilen så jag har inte kollat hur det ser ut i bakljusen.

Har även problem med att airbaglampan lyser, finns det någon smidig lösning?

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

16 197 Inlägg
17 april 2012
ExtraKim skrev:
Har lite problem med att bromsljuset och blinkersen är samma lampa = rött ELLER oranget ljus på både bromsljus & blinkers. Detta har så klart SBP åsikter om. Lösning? Till saken hör att jag inte har tillgång till bilen så jag har inte kollat hur det ser ut i bakljusen.

airbaglampan löser man mer ett motstånd wink   eller så kopplar man den på samma som oljetrycket.

ang lampan så kan de inte va så svårt att lösa smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 160 Inlägg
17 april 2012
finns diodlampor som är 2färgade kan funka

Offroad Racing
3 122 Inlägg
17 april 2012
Kan även funka att koppla om blinkersen till backljusen, och sen en orange lampa där. Så har jag gjort på min ena blazer.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:
ExtraKim skrev:

airbaglampan löser man mer ett motstånd wink   eller så kopplar man den på samma som oljetrycket.

ang lampan så kan de inte va så svårt att lösa smile

Oljelampan funkar tydligen inte då de kan kolla det på SBP. Motstånd har jag hört innan, men hur stort ska det vara ?

Extreme Fiestan 163.4dB
TEAM dBAkuten

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
henke_99 skrev:
Kan även funka att koppla om blinkersen till backljusen, och sen en orange lampa där. Så har jag gjort på min ena blazer.

Detta förutsätter att det är två kablar, en för broms och en för blinkers. Jag har som sagt inte hunnit kolla hur det ser ut ännu så jag vet inte hur det är uppbyggt.

Extreme Fiestan 163.4dB
TEAM dBAkuten

Offroad Racing
3 122 Inlägg
17 april 2012
ExtraKim skrev:
henke_99 skrev:

Detta förutsätter att det är två kablar, en för broms och en för blinkers. Jag har som sagt inte hunnit kolla hur det ser ut ännu så jag vet inte hur det är uppbyggt.

Hmm... Nu när jag tänker efter kanske det inte är jätteenkelt nä. Är bilen nyss importerad eller varför är den kopplad så?

Har du otur så måste du dra en ny kabel bak till bromsljuset från bromsljuskontakten, o sen kopplar du blinkerskablarna på backljuset istället. Original i usa så använder dom samma kabel till både blinkers o bromsljus.

16 197 Inlägg
17 april 2012
henke_99 skrev:
ExtraKim skrev:
henke_99 skrev:

Hmm... Nu när jag tänker efter kanske det inte är jätteenkelt nä. Är bilen nyss importerad eller varför är den kopplad så?

Har du otur så måste du dra en ny kabel bak till bromsljuset från bromsljuskontakten, o sen kopplar du blinkerskablarna på backljuset istället. Original i usa så använder dom samma kabel till både blinkers o bromsljus.

så va de på min gamla chevelle oxå.. men dock va den så pass gammal så att de fick vara så.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Offroad Racing
3 122 Inlägg
17 april 2012
evilaudio skrev:
henke_99 skrev:
ExtraKim skrev:

så va de på min gamla chevelle oxå.. men dock va den så pass gammal så att de fick vara så.

Ja är dom gamla nog så klarar dom sig.

Har sett extrakabeln till bromsljuset som är dragna på mina bilar när dom kom till sverige. Vill minnas att flyttgodsimporter klarar sig undan reglerna runt lampor, därför jag frågade honom innan varför den inte är ombyggd redan.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
Inte min bil och jag har inte hunnit kolla i den ännu så därför kan jag inte svara på frågorna.

Extreme Fiestan 163.4dB
TEAM dBAkuten

Sök