Koppla in motstånd istället för Airbags i Saab 9-3 ss -03

Beastmaster
24 april 2012 · 113 Inlägg

Hej! Jag tänkte höra om någon har koll på hur det fungerar att sätta ett så kallat motstånd där airbagen ska sitta så att inte airbag lampan lyser!
Vad är det för ohm man behöver på motstånden?
Eller vet någon helt enkelt vart man kan köpa nya airbags?
Det ska vara till en Saab 9-3ss -03

Saab 99 turbo "Saab 99 Turbo" (1979)
Saab 9-3 ss "BeastMaster III" (2003)
Turb0Peppe
24 april 2012 · 8 Inlägg

Jag har nog ett sånt motstånd liggande i min bil extra , jag lyckades lura till mig ett extra när jag köpte mitt nav :-)
Det är ju typ bara ett motstånd mellan kablarna till airbagen, Men kommer fan inte ihåg nu på rak arm om man vart tvungen att gå in med Tech2 an i samma veva, har för mig det va så på min gambil iaf.
Jag kopplade först bara in motståndet och vred på tändningen med det funkade icket, den lyste ändå :-/
Har ett svagt minne att det va tvunget att gå in med tech 2 an för att släcka lampan, när den väl hade tänts en gång
Så det borde ju funka om man rycker strömmen och kopplar in, någon annan som kanske har ett bättre minne?

/Peppe

Saab 9-5 Aero "Daddywagon" (2004)
Beastmaster
24 april 2012 · 113 Inlägg

Det är så att airbag i ratten har jag!smile men är utan alla andra!hmm vet du vad det är för ohm på motståndet?smile

Saab 9-3 ss "BeastMaster III" (2003)
Saab 99 turbo "Saab 99 Turbo" (1979)
Turb0Peppe
24 april 2012 · 8 Inlägg

Jag kan kolla upp det till i morgon! Återkommer  /Peppe

Saab 9-5 Aero "Daddywagon" (2004)
Beastmaster
24 april 2012 · 113 Inlägg

vore skitbra:) tack på förhand!

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
24 april 2012 · 1 594 Inlägg

Har lampan tänds så sitter koden där och måste släckas med Tech-II

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Beastmaster
25 april 2012 · 113 Inlägg

Det är självklart att lampan lyser då alla airbags är borta! Och frågan är vart man får tag på rätt motstånd eller kan köpa nya airbags! Släcka lampan ät minsta bekymret! Måste finnas en airbag för att kunna släcka!

MarcusGronberg Lowlife
25 april 2012 · 809 Inlägg

vf har du tagit bort alla airbagsen?.. tycker du ska sätta dit dem igen, vill inte köpa en bil av en person som du som fuskar med airbag..

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Beastmaster
25 april 2012 · 113 Inlägg

Jag köpte bilen så och nu är det så att jag ska inte sälja bilen! Utan jag bad om hjälp med vilket motstånd jag ska ha och inte  du vill köpa bilen eller inte! Håll dej till ämnet!

steffe67 gruvarbetare
25 april 2012 · 152 Inlägg

har för mig att motståndet ska vara på 2 Ohm. och får du tag på ett OBD II intrument som tar srs kan du släcka med det...sett biltema har ett sådant men kan ej uttala mig om den funkar fast det står att den funkar till saab..

Beastmaster
25 april 2012 · 113 Inlägg

Släcka lampan har jag utrustning till att göra!smile är bara motståndet jag behöver!smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang