4777
Sök

Hur är det att leva med en lite äldre USA-pickup som bruksvagn?

345 Inlägg
30 april 2012
Trådstartare
Hey lads!

Har sedan länge tyckt att det är ashäftigt med USA-trucks. Är mest intresserad av 70-talare fram till slutet av 80-talet, framförallt Dodge eller Ford. Chevrolet pickuperna är lite uttjatade men en innan 1980 (när det blir kantiga lysen) kan fortfarande vara riktigt ball.

Tänkte fråga er som har eller har haft en Dodge/Ford/GM pickup hur dom är att leva med. V6 eller V8 kvittar, kan lätt digga en pickup med sexa. Är det en light-duty man vill ha, med tanke på att HD-fjädringen kan bli lite skuttig utan last? Har alla full-size pickuper dubbla tankar? Hur är komforten? Är det som en Amazon (asmycket väg & motorljud) eller är det åtminstone lite dämpat? Var brukar dom rosta? Vilken rekommenderar ni?

Praktikern kommer att undra varför jag, valp under 20 som inte äger ett hus eller är det minsta intresserad av att åka i terrängen, behöver en pickup. What can I say? USA-bilar & trucks köper man med hjärtat, inte med förnuftet. smile

Thanks guys!

534 Inlägg
30 april 2012
cheva pickisar är det väll hytthörn trösklar ineskärmar flaket som brukar rosta som mest men går att köpa dom mesta delarna nya för vetig peng

415 Inlägg
1 maj 2012
Tynnerstroem skrev:
Hey lads!

Har sedan länge tyckt att det är ashäftigt med USA-trucks. Är mest intresserad av 70-talare fram till slutet av 80-talet, framförallt Dodge eller Ford. Chevrolet pickuperna är lite uttjatade men en innan 1980 (när det blir kantiga lysen) kan fortfarande vara riktigt ball.

Tänkte fråga er som har eller har haft en Dodge/Ford/GM pickup hur dom är att leva med. V6 eller V8 kvittar, kan lätt digga en pickup med sexa. Är det en light-duty man vill ha, med tanke på att HD-fjädringen kan bli lite skuttig utan last? Har alla full-size pickuper dubbla tankar? Hur är komforten? Är det som en Amazon (asmycket väg & motorljud) eller är det åtminstone lite dämpat? Var brukar dom rosta? Vilken rekommenderar ni?

Praktikern kommer att undra varför jag, valp under 20 som inte äger ett hus eller är det minsta intresserad av att åka i terrängen, behöver en pickup. What can I say? USA-bilar & trucks köper man med hjärtat, inte med förnuftet. smile

Thanks guys!

Jag har en cheva c20 och den studsar rätt bra utan last så jag kan tänka mig att en klenare modell är mer bekväm att åka i. Dubbla tankar va väl i alla fall på cheva något som man valde när man beställde den? Min har bara en tank men det räcker till vardagskörning. Ljudnivån beror mycket på vilka däck man har och vilket avgassystem man har på. Jag tycker min cheva är bra men jag tror inte att det är någon större skillnad om man väljer ett annat märke. Det är nog viktigare att skicket är bra och att förgasaren fungerar som den ska.

Man behöver alltid en pickup, även om man inte åker i terräng. Otroligt smidigt att bara slänga på nått och åka istället för att hålla på och fälla säten och så vidare. Sen att det är fränt är bara en bonus big_smile

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

5 111 Inlägg
1 maj 2012
En kompis hade en 1990 Ford F150 och tyckte då man åkte ganska bra i den, visst är det ju lite lastbilskänsla på gott och ont men åtminstone hyfsad ljud- och sittkomfort.

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
1 maj 2012
Flakbottnarna kan vara rätt dåliga på endel cheva pickuper.  På min c20 fick jag plocka av mitt och byta varenda balk och sen svetsa i ny plåt där hålen var. Fast det beror kanske mest på tattarlagningar av förra ägaren, att sveta ny plåt över rosten lagar inte det....

Sök