2969
Sök

2 Din Stereo till S60 ?

40 Inlägg
30 april 2012
Trådstartare
Hej,

jag vill snygga till lite inne i bilen och kollar på en 2 din stereo och undrar om jag behöver något utöver det eller är det bara att koppla in den med orginal kablage som sitter till min HU-650, har nämligen sett att vissa behöver ISO-kablage. Bilen är en s60 2005. Sen på vissa stereos står det: Klar för rattfjärrkontroll.

vad behöver jag göra där eller är det bara att plugga in så ska det funka? Eller mer kablar? smile

mvh

P.S här är stereon jag kikar på http://www.autohifi.se/?category_id=210 … id=KW-R400 D.S

Forummoderator
26 441 Inlägg
30 april 2012
Till dom flesta stereoapparater behöver man iso-kablage, för att det ska passa på kontakterna i bilen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

40 Inlägg
30 april 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Till dom flesta stereoapparater behöver man iso-kablage, för att det ska passa på kontakterna i bilen.

okej men det är inget annat du kan komma på?

Tänkte där på rattknapparna om jag kan använda dem till den nya stereon eller inte, men å andra sidan är inte det ett jätteproblem men ändå kul om jag kan behålla dem :p

Forummoderator
26 441 Inlägg
30 april 2012
Lindstrom90 skrev:
Mack skrev:

okej men det är inget annat du kan komma på?

Tänkte där på rattknapparna om jag kan använda dem till den nya stereon eller inte, men å andra sidan är inte det ett jätteproblem men ändå kul om jag kan behålla dem :p

Tror det är ganska få apparater som faktiskt fungerar tillsammans med originalknapparna.
Vet dock inte hur det är med den du länkade.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

6 851 Inlägg
30 april 2012
Du behöver ett ratt interface som kopplas in i bilens kablage och spelaren. Bör du kunna hitta hos en seriös JVC åf om det finns till din bil och apparat (bör finnas tillverkat av jvc eller kenwood)

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
30 april 2012
ISO-kablage och ett ratt-interface behövs precis som skrivet ovan. Kanske inte är värt att lägga pengar på rattknapparna. Det är en smaksak, jag saknar iaf inte mina knappar.

Vad ska stereon användas till? Hade personligen hellre lagt till lite pengar för att få en bättre maskin. Bara ett tips! Men det beror ju som sagt på vad du har för krav osv smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

6 851 Inlägg
30 april 2012
Ja jag hade nog valt en dubbeldin med touch skärm. Finns ju vettiga från ca 3500 från tex Kenwood. Visst, det är lite mera pengar, men man får även ganska mycke mera innehåll och funktioner :-D

40 Inlägg
30 april 2012
Trådstartare
de till rattknapparna var inte billiga haha men jag klarar mig utan, och det går ju köpa det senare när det blir mer balans i kassan så att säga :p

ni ska ha stort tack! då vet jag vad som behövs.

mvh

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
30 april 2012
Lindstrom90 skrev:
de till rattknapparna var inte billiga haha men jag klarar mig utan, och det går ju köpa det senare när det blir mer balans i kassan så att säga :p

mvh

Nej jag har för mig att dom var lite väl dyra för att lägga i varukorgen big_smile

Jag sitter nästan alltid med ena handen på växelspaken, och då är det ju närmare till stereon än till ratten, så vem behöver rattknappar? lol

40 Inlägg
30 april 2012
Trådstartare
F4S4N skrev:
Lindstrom90 skrev:

mvh

Nej jag har för mig att dom var lite väl dyra för att lägga i varukorgen big_smile

Jag sitter nästan alltid med ena handen på växelspaken, och då är det ju närmare till stereon än till ratten, så vem behöver rattknappar? lol

Jag har högerhand på ratten men det är ju inte så besvärligt att byta om så krävs att för att skruva på stereon :p

Funderingar kring orginal stereon jag har, HU-650.

Som på bilden ( inte min )

http://666kb.com/i/c3e465fg6kqvp9xb1.jpg

så är ju hela det svarta till stereon mycket större och än 2din stereon ? eller passar den när jag stoppar in den nya och allt kommer på plats ? Någon som vet på förhand annars får jag ju veta senare i veckan när jag får den nya stereon :p

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
30 april 2012
Du behöver ju ha en monteringsram.

http://dbakuten.se/detail-item_id-15940

Tror även den finns hos Volvo. Brukar vara bäst att köpa där om man vill ha rätt färg osv.

40 Inlägg
30 april 2012
Trådstartare
F4S4N skrev:
Du behöver ju ha en monteringsram.

http://dbakuten.se/detail-item_id-15940

Tror även den finns hos Volvo. Brukar vara bäst att köpa där om man vill ha rätt färg osv.

Dom hade ingen ram för 2din men jag pratade med volvo och de skulle fixa detta tills onsdag.

tack för hjälpen

40 Inlägg
30 april 2012
Trådstartare
Har en uppföljarefråga:

Jag har orginalsteg i och vill behålla det, sen kommer jag slänga i ett externt eller eftermarknadsteg som bara ska driva basen är det tänkt, sen har jag ju eftermarknadstereo med 1 lågnivåutgång.

Vilken av dessa adapters måste jag ha för att detta ska vara möjligt att köra allt? Ja behöver ju 2 lågnivå utgångar

http://www.backesljud.se/produkter.php? … ptrar//380

mvh
Senast redigerat av Lindstrom90 (30 april 2012)

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
1 maj 2012
Lindstrom90 skrev:
Har en uppföljarefråga:

Jag har orginalsteg i och vill behålla det, sen kommer jag slänga i ett externt eller eftermarknadsteg som bara ska driva basen är det tänkt, sen har jag ju eftermarknadstereo med 1 lågnivåutgång.

Vilken av dessa adapters måste jag ha för att detta ska vara möjligt att köra allt? Ja behöver ju 2 lågnivå utgångar

http://www.backesljud.se/produkter.php? … ptrar//380

mvh

Det blir lättare för dig att köpa en bättre stereo som har fler utgångar. Annars måste du köpa massa splittar till lågnivå osv. Det bästa är om du hittar en stereo med 3st lågnivå (Fram, Bak och Sub).

Originalsteget behöver ju både fram och bak-signalerna. Har du då bara en lågnivå så krävs det 2st splittar för att få till detta. Ska du sedan ha en sub på detta så behöver du ytterligare en lågnivåutgång.

Om du inte TVUNGET måste ha en dubbeldin så är det grymt bra pris på den maskinen jag har nu. Där har du allt du behöver och lite till. Sedan är det rätt skönt att ha enkel-din också för att det är lättare att dra fram Ipod/AUX-kablage. Dubbel-din spelare brukar bli väldigt dyra om man ska ha en med vettiga funktioner tyvärr.

Du gör självklart som du själv vill men bara kablarna kommer att kosta dig mer än vad stereon gör!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=74 … 4FB69F5D76

Sök