Däckonline.se Är dom bättre nu än dom va förr?

gemini78 Jägermeister
24 april 2012 · 909 Inlägg

Samma här beställt däck från dom utan problem, hemma bakom dörren gratis hemkört 4 dagar efter beställning, dessutom ca 500kr billigare per styck än hos lokala däckhandlaren som är en av Sveriges billigaste.

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Eliasson93
24 april 2012 · 91 Inlägg

Beställde därifrån för två månader sedan (4st 18'' däck och 1 mc däck) fick dom efter en vecka smile

Skoda Octavia scout "Adventure edition" (2019)
Tagg3N Konsult
24 april 2012 · 1 247 Inlägg

Vill egentligen inte kommentera den här tråden då jag själv knegar som däckkrängare.
Men hur gör ni om ni råkar ut för t.ex ett kordbrott och måste reklamera? Åker ni på reservhjul de dagarna det tar att reklamera, få ett nytt och sen boka tid hos däckverkstan för montering?

Jag vet inte hur era lokala däckgubbar gör, men tar dom inte betalt för att lägga om när ni tar med egna däck? Skillnaden i pris bör ju bli marginell samtidigt som risken för ett h*lvetes krångel ökar..

Det är väl sån här handel som driver lokala aktörer ur branschen kan tyckas. Jag vill då inte åka flera mil för att få en punktering lagad.

Over n' out
Kim

Volvo_Mannen Volvoskadad
24 april 2012 · 6 017 Inlägg

Tagg3N skrev:
Vill egentligen inte kommentera den här tråden då jag själv knegar som däckkrängare.
Men hur gör ni om ni råkar ut för t.ex ett kordbrott och måste reklamera? Åker ni på reservhjul de dagarna det tar att reklamera, få ett nytt och sen boka tid hos däckverkstan för montering?

Jag vet inte hur era lokala däckgubbar gör, men tar dom inte betalt för att lägga om när ni tar med egna däck? Skillnaden i pris bör ju bli marginell samtidigt som risken för ett h*lvetes krångel ökar..

Det är väl sån här handel som driver lokala aktörer ur branschen kan tyckas. Jag vill då inte åka flera mil för att få en punktering lagad.

Over n' out
Kim

Kränger gratis på farsans jobb, sen så har man så många uppsättningar hjul till alla bilar och så många bilar att det  inte gör nått om det blir strul med punkteringar eller reklameringar eller dylikt

Jonas
Interlagos
25 april 2012 · 152 Inlägg

Tagg3N skrev:
Vill egentligen inte kommentera den här tråden då jag själv knegar som däckkrängare.
Men hur gör ni om ni råkar ut för t.ex ett kordbrott och måste reklamera? Åker ni på reservhjul de dagarna det tar att reklamera, få ett nytt och sen boka tid hos däckverkstan för montering?

Jag vet inte hur era lokala däckgubbar gör, men tar dom inte betalt för att lägga om när ni tar med egna däck? Skillnaden i pris bör ju bli marginell samtidigt som risken för ett h*lvetes krångel ökar..

Det är väl sån här handel som driver lokala aktörer ur branschen kan tyckas. Jag vill då inte åka flera mil för att få en punktering lagad.

Over n' out
Kim

I mitt fall blev det rätt mycket lägre pris även då jag betalade en däckpulare att kränga och balansera.

BMW M3 (2007)
steifan DR!FTT3KN!K3R
25 april 2012 · 10 427 Inlägg

Tagg3N skrev:
Jag vet inte hur era lokala däckgubbar gör, men tar dom inte betalt för att lägga om när ni tar med egna däck? Skillnaden i pris bör ju bli marginell samtidigt som risken för ett h*lvetes krångel ökar..

Om vi säger att jag skulle beställa en uppsättning hyfsade 17"-däck från Däckonline så kommer jag få betala detta ungefär:

1200 x 4 + 400kr = 5200kr (däck + omläggning på Däckonlinepartner-verkstad)

Knallar jag in på en av de billigare däckverkstäderna här och och köper lika däck där så blir det ungefär så här:
1800 x 4 = 7200kr

För samma sak, förutom att risken för ett h*lvetes krånger ökar med den billigare varianten wink
Men ändå hellre 2000kr i min ficka än någon annans. wink

Edit: Så var det för några år sen iaf men nu när jag kollade så skiljer det bara ca 600kr totalt
på lika däck mellan Däckonline och en lokal förmåga. Prispress? smile

Senast redigerat av steifan (25 april 2012)

Ramvippe
25 april 2012 · 1 Inlägg

Köper alltid där klart bäst och bill......

granadadr
25 april 2012 · 7 290 Inlägg

jag har köpt där en gång för 7-8 år sedan,, funkade fint,, la om dem gratis då jag känner ett ombud därifrån smile

horbybonnen
25 april 2012 · 1 160 Inlägg

levererat direkt till däckhandlaren här. 4 dagar tog det  så jag är nöjd iallafall

granadadr
25 april 2012 · 7 290 Inlägg

bara för att jag handlar av däckonline,, betyder det ju inte att jag bojkottar däckfirmor,, man kan kanske gynna båda, beroende på  smile smile det ena utesluter inte det andra

horbybonnen
25 april 2012 · 1 160 Inlägg

exakt däckfirman tjänar på monteringen

granadadr skrev:
bara för att jag handlar av däckonline,, betyder det ju inte att jag bojkottar däckfirmor,, man kan kanske gynna båda, beroende på  smile smile det ena utesluter inte det andra

Timjoh
26 april 2012 · 453 Inlägg

Tjenare! Fick mina däck idag vid 11. Beställde vid 10 i måndags kväll.
215-35-18. Tycker det var mer än godkänt! smile

Shorty666
1 maj 2012 · 362 Inlägg

Beställde 4 17" på onsdagen förra veckan,  däcken skulle komma i övermorgon men kom igår... Ja kan absolut inte klaga.. :-)

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
LIVINL0UD
1 maj 2012 · 1 582 Inlägg

Beställde nya hjul och låsbultar från Däckonline. Det tog tre dagar innan dom kom så har absolut inget att klaga på! smile

AndreasBlidsberg Äktab Transport - USSR
1 maj 2012 · 175 Inlägg

Beställde 4st 235/60-16 tog ca en vecka att få, lite drygt att de inte ville fakturera en order över 5000kr hmm

Saab 9-3 TTid Aero -09
Volvo 164e -72
Chevrolet 210 2d stolpe blower -55
Alltid Retar Det Någon....
Volvo 164e "E" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang