5081
Sök

Fartkameror längs e6 i göteborg

Rejsa ?
2 959 Inlägg
24 april 2012
jimpa00 skrev:
De är test för trängselskatt hur många utländska lastbilar som passerar , det va uppe i radio varför de satt kameror på motorvägen men de är samma kamera som fartkamerna det är därför de måste sätta upp skyltar

Låter rimligare för fartkameror på en dubbelfilig väg förstår jag inte hur det ska fungera.

Autotech

2 Inlägg
25 april 2012
Busgrabb skrev:
jimpa00 skrev:
De är test för trängselskatt hur många utländska lastbilar som passerar , det va uppe i radio varför de satt kameror på motorvägen men de är samma kamera som fartkamerna det är därför de måste sätta upp skyltar

Låter rimligare för fartkameror på en dubbelfilig väg förstår jag inte hur det ska fungera.

Info från Poliser (bekanta).
Det är fartkameror:(
Trängselkamerorna blir närmare City.
Däremot visste dom inte om dom kommit i gång ännu.
Själv "råkade" jag köra förbi i 120, ingen blixt, men nya blixtrar bara om det är stark motljus.
Hoppas jag klara mig.

1 624 Inlägg
25 april 2012
Jag har fått reda på vad det är för kameror smile Men låter det vara så folk tror att det är fartkameror smile

337 Inlägg
30 april 2012
Körde till jobbet i morse. kl 03:50 så var jag vid Partille där dom har satt upp en kamera vid 90 vägen, Och så blev jag omkörd av en Polis i säkert 120 km och kameran tog inget kort.

( kan tillägna att polisen hade släp med en kross på så det var nog i privat bruk bilen användes ) tongue

2 410 Inlägg
30 april 2012
Eric91 skrev:
Körde till jobbet i morse. kl 03:50 så var jag vid Partille där dom har satt upp en kamera vid 90 vägen, Och så blev jag omkörd av en Polis i säkert 120 km och kameran tog inget kort.

( kan tillägna att polisen hade släp med en kross på så det var nog i privat bruk bilen användes ) tongue

Eller något som snuten beslagtagit? tongue

Rejsa ?
2 959 Inlägg
30 april 2012
Eric91 skrev:

Ja för det måste det ju vara, det kan ju inte alls vara stöldgods för crossar är det ju ingen som snor... roll

Autotech

337 Inlägg
30 april 2012
Busgrabb skrev:
Eric91 skrev:

Ja för det måste det ju vara, det kan ju inte alls vara stöldgods för crossar är det ju ingen som snor... roll

Hahaha inte fan vet jag. Men köra 120 km på 90 väg för stöldgods känns överdrivet. Men men kameran tog i alla fall inte kort smile

Rejsa ?
2 959 Inlägg
30 april 2012
Eric91 skrev:
Busgrabb skrev:
Eric91 skrev:

Hahaha inte fan vet jag. Men köra 120 km på 90 väg för stöldgods känns överdrivet. Men men kameran tog i alla fall inte kort smile

Det är sant, ska dom inte göra utan blåljus heller.

Autotech

* Voff voff *
10 970 Inlägg
1 maj 2012
I nyhetsbrevet från AD Teknik (som tillverkar fartkameravarnare!) står följande att läsa:

2012-04-26

Nya kameror är inte fartkameror.

Vi har fått många mail från kunder som har sett nya skyltar för kameror på samtliga infartsleder till Göteborg. Många har trott att det rör sig om fartkameror, men så är inte fallet. Skylten för kameraövervakning är generell och gäller inte enbart fartkameror.

De kamerorna som satts upp är till för att identifiera utländska fordon för att få fram statistik främst på utländska lastbilar för att se hur många det är och hur de rör sig i regionen. Detta för att ha som beslutsgrund om man även skall låta utländska fordon få betala trängselskatt när den införs i januari 2013.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

5 198 Inlägg
1 maj 2012
Busgrabb skrev:
Eric91 skrev:
Busgrabb skrev:

Jo det kan dom

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
1 maj 2012
Nu finns på E45 under bron utanför surte mot Kungälv och andra sida mot Surte under samma bron.
Finns också på E20 under bron innan utfart till Östra sjukuset och andra sida mot stan.
Det är till trängselskatt men inte är i gång än.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Rejsa ?
2 959 Inlägg
1 maj 2012
gamlingen skrev:
Busgrabb skrev:
Eric91 skrev:

Jo det kan dom

Asså, vad jag har hört från kunder på jobbet mm som är Poliser så får dom inte bryta mot trafikregler om det inte är någon form av utryckning, jakt eller liknande men då är det blåljus på om det gäller en målad bil.

Autotech

5 198 Inlägg
2 maj 2012
Busgrabb skrev:
gamlingen skrev:
Busgrabb skrev:

Jo det kan dom

Asså, vad jag har hört från kunder på jobbet mm som är Poliser så får dom inte bryta mot trafikregler om det inte är någon form av utryckning, jakt eller liknande men då är det blåljus på om det gäller en målad bil.

trängande fall,, tyst utruckning, men vid normalkörning så är det rätt.. dock vet ju vi som privat personer itne varför de bryter mot gällande lagar..

Sök