2633
Sök

Byte av vattenpump saab 9-5 2,3t 99a.

3 182 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
är nu dags för ett vattenpumpsbyte på saaben men efter jag tittat under huven så är det trångt som fan, så nu undrar jag om nån saab kunnig kan berätta hur jag ska gå tillväga för att göra detta byte samt är det nåt mer man bör byta när man ändå är där och gräver.

91 Inlägg
2 maj 2012
Jag tror både insugsröret, servopumpen, kobran m.m. måste ur vägen.

Här har du en guide med bilder: http://www.scribd.com/doc/23134799/Wate … eplacement

3 182 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
urs detta såg inte alls roligt ut.

91 Inlägg
2 maj 2012
pukan2 skrev:

Ta en del i taget. Det går bara man inte stressar. Jag som är total nybörjare har själv bytt vattenpump, turbo och med viss hjälp även kamkedja i min gamla 9-5 -99. smile

3 182 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
a7x skrev:
pukan2 skrev:

Ta en del i taget. Det går bara man inte stressar. Jag som är total nybörjare har själv bytt vattenpump, turbo och med viss hjälp även kamkedja i min gamla 9-5 -99. smile

oki tog det lång tid att byta vattenpumpen.

91 Inlägg
2 maj 2012
pukan2 skrev:
a7x skrev:
pukan2 skrev:

oki tog det lång tid att byta vattenpumpen.

Det gjorde vi samtidigt som vi bytte kamkedja på bilen så det är svårt att säga hur lång tid det tog tyvärr. Två kvällar blev det med kamkedjebytet och då var ju det så klart det stora jobbet. Räkna med ett par timmar.

Sök