Min bilstereo funkar ihop med iphone 4s men inte iphone 3gs?

Jockessaab
5 maj 2012 · 248 Inlägg

Hej!

När jag kopplar in brorsans 4s via usb så börjar mobilen ladda och musiken drar igång.

När jag kopplar in min iphone 3gs via usb så börjar mobilen ladda men får ingen musik, får meddelandet "No music data".


Finns det något att göra för att få min 3gs att fungera via USB eller måste jag köpa en AUX sladd?

Boyakacsha
5 maj 2012 · 409 Inlägg

Har ni olika iOS? Vilken spelare försöker ni använda eller försöker ni spela via stereons menyer? För att få igång Spotify på min så måste jag ha någon musik/podcast/etc i Musikspelaren, skiljer ni er åt där?

Jockessaab
5 maj 2012 · 248 Inlägg

båda har ios5. Spelar från iphonen, dvs väljer låt i spotify och trycker play på iphonen.
Med 4s så funkar det.

Med 3gs så spelas ingen musik utan iphonen laddar bara

Senast redigerat av Jockessaab (5 maj 2012)

Jockessaab
5 maj 2012 · 248 Inlägg

Man hör tydligt av ett "pling" att stereon reagerar på att jag sätter i/tar ur min iphone 3gs. När jag stopparin den kommer deupp "ipod" och sedan står de reading. MEN INGET LJUD sad


När jag stoppar i iphone 4s händer exakt samma sak förutom att det kommer ljud.


I programmet "musik" i iphone står det även "tillbehör anslutet" när jag kopplar in min 3gs med stereon via usb.

Senast redigerat av Jockessaab (5 maj 2012)

Boyakacsha
5 maj 2012 · 409 Inlägg

Har du någonting i din musik/ipod?

Jockessaab
5 maj 2012 · 248 Inlägg

nej de har jag inte

Boyakacsha
5 maj 2012 · 409 Inlägg

Testa att lägga in någonting eller tanka någon gratis låt/podcast eller liknande. Jag måste ha det i min telefon för att Spotify ska funka.

Jockessaab
5 maj 2012 · 248 Inlägg

nu köpte jag en låt på itunes.  När jag spelar den på iphonen och kopplar in den via usb till stereon så slutar den spela och på displayen på mobilen står de typ "tillbehör anslutet". Ingen musik......

Får åka till kjell o co imorgon o köpa en sort sladd som både laddar iphone och kopplar ihop den via 3,5mm.

Att ha en vanlig 3,5 mm för att spela musik och en usbsladd för att ladda och ha båda ikopplade samtidigt pallar jag inte. sjukt mycket sladd o fult

Boyakacsha
5 maj 2012 · 409 Inlägg

Stereon tar alltså över iPhonen men den spelar inte upp något? Verkar som bortslösade pengar att köpa nya grejjer när stereon uppenbarligen har möjlighet att spela upp via usb-jacket, men men..

AndrAAx
6 maj 2012 · 742 Inlägg

Du kan behöva resetta stereon för att den ska hitta telefonen, helst efter uppdatering av ios. Men testa det till en början!

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab
Buick Grand National "Fast And The Furious" (1986)
12VoltSverige
7 maj 2012 · 198 Inlägg

Jockessaab skrev:
Hej!

När jag kopplar in brorsans 4s via usb så börjar mobilen ladda och musiken drar igång.

När jag kopplar in min iphone 3gs via usb så börjar mobilen ladda men får ingen musik, får meddelandet "No music data".


Finns det något att göra för att få min 3gs att fungera via USB eller måste jag köpa en AUX sladd?

Testa att göra en så kallad "hard reset" på telefonen. Håll inne home-knappen (den stora knappen) och sleep/wake-knappen på ovansidan tills telefonen stängs av. Du förlorar ingen information från telefonen när du gör detta.

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang