Tips på bra SUV! max 300000!

Sarge
4 oktober 2011 · 2 337 Inlägg

Kia Sportage ligger ju i den prisklassen och 300k räcker till lite lull-lull också.

Rapide
4 oktober 2011 · 188 Inlägg

Sarge skrev:
Kia Sportage ligger ju i den prisklassen och 300k räcker till lite lull-lull också.

ska testa Hyundai samt kia sportage till helgen o se efter. ska ha bilen som brukis smile

Mitsubishi GT 3000 "Twin turbo" (1993)
DavidSan
4 oktober 2011 · 227 Inlägg

Rapide skrev:

Sarge skrev:
Kia Sportage ligger ju i den prisklassen och 300k räcker till lite lull-lull också.

ska testa Hyundai samt kia sportage till helgen o se efter. ska ha bilen som brukis smile

IX35 har väldigt mkt utrustning standard på stora diesel motorn. Farsan rekondar bilar åt en bilfirma som säljer hyundai. Kan säga det att det är mkt trevliga bilar!

Bor du i närheten i Gislaved så kan jag hjälpa dig kolla om du vill.

Lycka till med bilköpet!

//David

Rquired Allmänt envis
4 oktober 2011 · 12 512 Inlägg

Får tyvärr göra ett undantag bland de positiva kommentarerna om IX35, jag tyckte absolut inte om modellen. Det var verkligen en klassisk självmordsjeep, mjuk, svajig och otrevlig att köra det minsta fort rakt fram i eller göra ens måttligt häftiga manöver i. Även styrningen upplevde jag helt saknade känsla, i USA kommer säkert bilen tas för normal med Yeti är både bekvämare och en gokart vid en jämförelse. Hade jag haft en IX35 hade jag nog vält i en rondell någon gång...

Och när det gäller utrustning tror jag Yeti matchar den utan problem, där är mycket standard till denna modell (Ex. dragkrok) och där finns även en hel del som inte ens går att välja till på IX35.

Jag kan däremot hålla med om att Hyundai har bra dieselmotorer, även den lilla 1.7 upplevdes som klart tillräcklig för bilen och den stora motorn var pigg! VAG´s TDI är dock inte dålig den heller, upplevde den framför allt som sportigare och mer bensinmotorlik. En mycket kul drivlina i kombination med DSG!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
chryslerstratus
4 oktober 2011 · 440 Inlägg

Rapide skrev:

chryslerstratus skrev:
Här har du riktiga bilar wink

Durango 2011: http://www.blocket.se/stockholm/Dodge_D … 17&w=3

Jeep Compass 2011: http://www.blocket.se/lund/Jeep_Compass … 17&w=3

Chevrolet Captiva 2011: http://www.blocket.se/skaraborg/Chevrol … 17&w=3

Ford Edge 2008: http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Ed … amp;last=1

big_smile

Du missade nog men jag skrev endast nya bilar smile annars fina bilar

Nästan nya:)

Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)

DavidSan
4 oktober 2011 · 227 Inlägg

Rquired skrev:
Får tyvärr göra ett undantag bland de positiva kommentarerna om IX35, jag tyckte absolut inte om modellen. Det var verkligen en klassisk självmordsjeep, mjuk, svajig och otrevlig att köra det minsta fort rakt fram i eller göra ens måttligt häftiga manöver i. Även styrningen upplevde jag helt saknade känsla, i USA kommer säkert bilen tas för normal med Yeti är både bekvämare och en gokart vid en jämförelse. Hade jag haft en IX35 hade jag nog vält i en rondell någon gång...

Och när det gäller utrustning tror jag Yeti matchar den utan problem, där är mycket standard till denna modell (Ex. dragkrok) och där finns även en hel del som inte ens går att välja till på IX35.

Jag kan däremot hålla med om att Hyundai har bra dieselmotorer, även den lilla 1.7 upplevdes som klart tillräcklig för bilen och den stora motorn var pigg! VAG´s TDI är dock inte dålig den heller, upplevde den framför allt som sportigare och mer bensinmotorlik. En mycket kul drivlina i kombination med DSG!

En annan bra grej som Hyundai har är nybilsgaranti, finns nog ingen som kan slå den.
5års nybilsgaranti med FRI körsträcka.

Skodan har jag inte kört så vågar inte uttala mig så mycket om den.

Estetiskt så tycker jag att Hyundaien ser bättre ut.

//David

Masquerade Aldrig nöjd
5 oktober 2011 · 804 Inlägg

Jag hade kollat in Jeep Compass och/eller Wrangler mest för att de sticker ut lite. Inköpspriset är hyfsat lågt och extrautrustningen billig, dessutom är de i mitt tycke betydligt snyggare än t.ex Skoda, Hyundai och Kia.

Livet är för kort för att äga Volvo.
dynamik bilmek
11 maj 2012 · 27 Inlägg

Rapide skrev:
Hej

Vill ha tips på en bra SUV, helt ny , alltså ingen beganad.

Mina krav är:
Någon typ av sport tilläggg(är inte nödvändigt om bilen redan är snygg)
Komfort
Xeon
Navi
awd(men det är väl alla förmodar jag)
bra säkerhet
diesel
manuel(automat går också bra)

Jag var och titta igår på en del suvs, bland annat , fords suv(kommer ej ihåg vad den heter men den var tråkig som fan) sen var jag och titta på volvo xc60 riktigt fin bil men den är över min budget, såg en del andra också som mitsibushi,Hyundai , men är riktigt förvirrad över vad jag ska ha , så snälla hjälp mig! mvh

Vad blev det för bil i slutändan - jag själv letade samma bil och det blev en ny Hyundai IX 35 184hk exekutiv 4wd manuell låda.

Rapide
11 maj 2012 · 188 Inlägg

För mig blev det iaf en tiguan 160 bensin med bla R-Line, Drag pkt, Ljus paket, park asist, ,

Senast redigerat av Rapide (11 maj 2012)

Mitsubishi GT 3000 "Twin turbo" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang