Nummerskylt

Tjuren
26 februari 2007 · 142 Inlägg

Var köper man minfre nummerskyltar..
Har för mig att man kunde göra de på vägverket innan,, men nu finns de bara en storlek att beställa...
nån som vet??

..,,Nilsson is over and out,,..
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay"
Runn WS7 Avstängd
26 februari 2007 · 1 031 Inlägg

Du måste ringa till dem för att få en liten om du har en stor.

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
Thullen
26 februari 2007 · 1 653 Inlägg

räkna inte med att få dock, ofta kräver de bild på bilen i fråga och en väl motiverad anledning till varför.
Bara vissa bilar har undantagsgill och får liten skylt utan snack.

"För det är snyggt" är inte en väl motiverad anledning föresten wink

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
BMW635_Robban
26 februari 2007 · 1 277 Inlägg

Man kanske kan dra en vals om att man är bilbyggare med sponsorer och dyl. Att ska modifiera bilen med kjolpaket som kräver små skyltar....har ingen aning men har funderat lite på det där.

En annan sak som är tufft vad det gäller personliga små nr-skyltar. Regga skylten på en traktor (vilka oftast har små skyltar) sen iom skylten är personlig flyttar du bara över den till bilen. Får då bara plats 6 bokstäver tyvärr. Och sen måste du äga en traktor på papper ett tag... =/

Till min PT cruiser hade dispens för att ha liten skylt bak(men den satt fram??) Så jag betällde bara 2st bakre vid två olika tillfällen) smile

Senast redigerat av BMW635_Robban (26 februari 2007)

heavy hårdrockar'n
28 februari 2007 · 118 Inlägg

kan beställa små skyltar här: http://www.funplate.se/
dock inte lagliga att ha på bilen, men det lättaste alternativet.

Modern cars - they all loo like electric shavers
Nissan 300ZX "Fairlady" (1986)
BMW 502 "Barockängel" (1956)
FL3JM Inga konstigheter
28 februari 2007 · 2 064 Inlägg

BMW635_Robban skrev:
min PT cruiser hade dispens för att ha liten skylt bak(men den satt fram??) Så jag betällde bara 2st bakre vid två olika tillfällen) smile

Gjorde exakt samma med mina skyltar. big_smile
Fick två feta skyltar på posten, besiktnings-arslet var för trög i huvudet för att fatta att jag inte ska ha en fet skylt bak. Ringde samma dag och beställde en liten skylt bak (dom såg direkt i sin databas att jag ska ha liten bak), när jag frågade om jag fick en liten fram sa dom att jag måste fota och skicka in. En vecka senare ringde jag igen och sa att jag ville ha en liten skylt bak, inga frågor om jag redan hade en, dom sa bara "ok" och sen fick jag en. smile 120kr totalt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang