3321
Sök

Olje läkage från motorn.

113 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
Tjena! Funderingar gällande en saab 9-3 aero 2,0t -01 automat!
Det är så att bilen har rullat 7000mil och är väldigt fräsch, men nu har den börjat droppa lite olja under motorn. Ca 3 droppar på två veckor i garaget.
Oljan är orange/röd. En verkstad har servat bilen i fredags och enligt mig så är det på tok för mycket olja i lådan nu! Har tittat 3ggr på nivån och den är lååångt över max!
Verkstaden har även tittat efter läkaget men är osåkra på vart det läker , men dom sa mellan 12-20 tusen för att åtgärda eventuella felet!
Det är min morfar som äger bilen och lämnar allt åt verkstaden och litar på dom... Men nu tycker jag det verkar som tt dom bara vill kräma ur pengar!
Någon som vet vad felet kan vara så man kan avgöra vad det kan kosta!

158 Inlägg
13 maj 2012
kan säga att för mycket olja i lådan är inte bra alls. och har det börja droppa från lådan så kanske den har börja trycka ut olja igenom packningarna. om han lämna in bilen för att buta olja i lådan och dom har fyllt för mycket så ska ju dom självklart stå för eventuella skador. o byta låda om den pajjar är inte billigt.

113 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
Den har fuktat innan den servades nu i fredags! Men tidigare är det samma ställe som gjort olje byten på bilen!

158 Inlägg
13 maj 2012
vart ligger oljan på stickan. ska finnas markeringar på stickan. varm o kall typ

113 Inlägg
158 Inlägg
13 maj 2012
fyfan. töm innan den skjuter oringar och vad vet allt. åk tebax me den till verkstaden. jag lämna in min volvo för spolning av lådan. fick tebax den med för lite olja, kan säga att den slira som satan på vägen hem. va bara att vända och åka tebax. och det var endå på bilia då.

113 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
Ja det verkar finnss idioter!hmm tur man är noga själv! Hehe!smile nice åk förresten!smile

158 Inlägg
14 maj 2012
tackar och det samma

Sök