Hej: Det är så att jag har fått problem med min Maxtor 300gb sata2 hårddisk. Och jag kollade upp på deras hemsida och det fanns fortfarande fabriksgaranti kvar på den. Nu undrar jag hur jag skall skicka tillbaka den till dom. Jag har mailat dom allt dom behövde veta och då sa dom att det bara är att skicka tillbaka hårddisken. Men jag fick två adresser och när jag mailade dom igen och frågade till vilken av adresserna jag skall skicka så skicka dom samma grej tillbaka.Alltså två adresser igen. Jag undrar om det är någon som har skickat tillbaka någon hårddisk som ni har haft problem med och hur ni har gått tillväga. Den ena Adressen är i Holland och den andra är i Sverige. Jag undrar också om ni kan berätta hur man skall packa in den så att det inte händer något på vägen när den postas.
fick problem med en brännare en gång å jag skickade tillbaka den bara. visserligen så var detta till microshop.se o övik å det vara bara den adressen som fanns då nu finns dom i Umeå också.
Men angående packeteringen så borde du väl kunna skicka den på samma sätt som du fick den. Den kom väl i en plastförpackning antar jag som var packeterad i en pappkartong.
eller så skickar du den i en låda med skydd runt disken å frigolit spill i lådan kanske.
använd för guds skull en antistat påse annars kan dom klaga på att du inte använde en sån och sen får du inte ut nått alls
Jo det måste man ju hehe.... Men jag undrar om det finns någon här på garaget som har skickat tillbaka någon hårddisk. Jag skall skicka den till själva fabriken inte till någon återförsäljare.....