F4S4N
CAD-konstruktör
16 maj 2012
· 1 392 Inlägg
krillehansen skrev:
F4S4N skrev:
Ja den tas ovanifrån. Man får plocka väck fläkten och tryckröret. Tar 1 timma att byta ungefär om man gör rätt. Multiremmen ska ju såklart också av
okej okej, ska nog köpa en kortare rem först och köra med och se om jag bara kan byta hjulet med lager istället så sparar jag några kornor plus att jag slipper fylla den igen för det är ett måste om man byter kompressor antar jag..
en snubbe på verkstan sa att man var tvungen att ta bort vattenpump o.s.v att de va flera timmars jobb för honom, han hade nog inte så bra koll då
Nja då hade han nog ingen vidare koll. Men fylla ACn behöver du göra. Du får tömma den innan du börjar arbetet.
Ska du köpa kortare rem och köra utan AC menar du ?
Att byta lagret kostar dig mer än vad en ny kompressor gör, plus att det inte är det lättaste att byta. Hos Volvo tog dom 2600kr när jag frågade efter endast magnetkopplingen, medan skruvat.se tar 2300kr för en komplett kompressor...
Lättast är om du köper dig en ny kompressor och smackar dit. Då slipper du tänka på olja osv i kompressorn också
Behöver du ha något uppritat så hör av dig!