cissanturbo skrev:
Min0lta skrev:
Min0lta skrev:
hmm okej! jävla skumt detta! tror inte det skulle vara något med ditt filter att det blir varmt.. kan du försöka fixa en några bilder på dumpventilen som sitter på ? sen nästa steg är att kolla över tomgångs motorn ? och vadå ? dör den inte när den är kall då ?
om du kör med saaba dumpen ? har du båda slangarna i ? så den går återcirkulerande ?
gubben var ute och kikade lite igår och kännde på lite kablar och slangar och skruvade ut dumpen så den gick lätt och sen var ute och gasade och den verkade funka bra men sen när han skulle åka och parkera bilen efter han stängt av den och då var det samma problem igen men nästan ännu känsligare känns det som, jag ska kolla upp dumpen imon så det går in två slangar i den men tror nog det bara är en slang, men på saabn var det smidigt att bara koppla på ifrån orginal dumpen, men ska se om jag finner nån mer slang eller om ja får dra dit en ny? ja tomgångsmotorn ska ja kolla upp ska man byta den eller går det smörja upp den har läst nåt om det med? nu dör bilen både när den är kall och varm innan var den känsligare när den blev lite varmare verkade det som.
hmm okok, skulle verkligen vilja veta vad det är för dumpventil som är på! garantera att det är dumpen som failar för dem är extremt känsliga med öppna dumpventiler, då dem har återcirkulerade system... för såg på någon av dina bilder att där satt en öppen ! men har ni bytat till en saab dump ? deras orginala ska där vara 3 st uttag, uppe på toppen sitter där en lite niple där du sätter vaccum slang som öppnar dumpventilen när den ska släppa trycket, och den som sitter nere ska sitta på tryckröret på insugs sidan, den andra 3 ska där på en lite större slang som går vidare till turbo. slangen som sitter på ingsuget på turbon, det är den slangen som håller LMM och filtret ! ! annars gör du som så kolla på din turbo ? om du ha en platta som sitter på turbon, då det är ett dumplock" som måste när man kör öppen dump! gör som så annars att plocka helt väck den dumpventilen ni har satt på tryckröret och plugga igen så där inte släpps ut någon luft, "där dumpventilen satt" och sen plocka bort den plattan på turbon om där "sitter ngn" och sätt ditt orginal dumpventil som ska sitta där! och prova det, är till 95% att det kommer funka kolla gärna upp vad det sitter för turbo på den, i fall du inte har orginal dumpventilen kvar osv, så kolla bara vad det är för märke på turbo och vilken typ det är ! om det är 13c eller 15g eller 16t, 19t you name it! så är det bara kolla på skroten efter orginal dumpventil ska kolla lite mer på din motor på bilden