Söker efter en kunnig person för att reda ut Coilover problemet BAK! -

Audi_powah
17 maj 2012 · 1 515 Inlägg

Tja!

- Jaa, som sagt så söker jag någon som är grymt duktig på att ställa in, och dona med Fullt justerbara Coilovers.

Problemet ligger i mina Coils bak, efter någon ynka sänkning så vägrar fjäderbenet skruvas i ytterliggare
i konan nertill, Helt sTop!!. . Har provat precis allt, minnst 5 gånger om, men inget fungerar mad

Nu är alla försök gjorda, och kommer ingenvart med skiten > Så nu tänker jag att man måste gå steget längre än "de vanliga stegen för att ställa in coils"..Och med det behöver jag hjälp! Skulle villja delta och se hur Ni löser detta. Samt en betalning på 500-1000:- Skulle göra susen, lättförtjänta pengar för de som kan wink

Så om det finns någon som vill ta sig ann detta så Hojjta till! Bor i Södermanland, men kan ta mig längre ut ifall det behövs! smile

Mvh dS

Senast redigerat av Audi_powah (17 maj 2012)

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
myran Foto/Bilnörd
17 maj 2012 · 1 541 Inlägg

Audi_powah skrev:
Tja!

- Jaa, som sagt så söker jag någon som är grymt duktig på att ställa in, och dona med Fullt justerbara Coilovers.

Problemet ligger i mina Coils bak, efter någon ynka sänkning så vägrar fjäderbenet skruvas i ytterliggare
i konan nertill, Helt sTop!!. . Har provat precis allt, minnst 5 gånger om, men inget fungerar mad

Nu är alla försök gjorda, och kommer ingenvart med skiten > Så nu tänker jag att man måste gå steget längre än "de vanliga stegen för att ställa in coils"..Och med det behöver jag hjälp! Skulle villja delta och se hur Ni löser detta. Samt en betalning på 500-1000:- Skulle göra susen, lättförtjänta pengar för de som kan wink

Så om det finns någon som vill ta sig ann detta så Hojjta till! Bor i Södermanland, men kan ta mig längre ut ifall det behövs! smile

Mvh dS

Bild på fjäderbenet samt märke?

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Blyfot_Racing
17 maj 2012 · 904 Inlägg

http://www.garaget.org/StahlgrenDesign tryck på länken å fråga han han kan det där

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Audi_powah
17 maj 2012 · 1 515 Inlägg

myran skrev:

Audi_powah skrev:
Tja!

- Jaa, som sagt så söker jag någon som är grymt duktig på att ställa in, och dona med Fullt justerbara Coilovers.

Problemet ligger i mina Coils bak, efter någon ynka sänkning så vägrar fjäderbenet skruvas i ytterliggare
i konan nertill, Helt sTop!!. . Har provat precis allt, minnst 5 gånger om, men inget fungerar mad

Nu är alla försök gjorda, och kommer ingenvart med skiten > Så nu tänker jag att man måste gå steget längre än "de vanliga stegen för att ställa in coils"..Och med det behöver jag hjälp! Skulle villja delta och se hur Ni löser detta. Samt en betalning på 500-1000:- Skulle göra susen, lättförtjänta pengar för de som kan wink

Så om det finns någon som vill ta sig ann detta så Hojjta till! Bor i Södermanland, men kan ta mig längre ut ifall det behövs! smile

Mvh dS

Bild på fjäderbenet samt märke?

Här kommer bilder:
https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98482/98482-867600e80fd5329338ca51010c2cce02.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98482/98482-b58384d70b0ad7620abd35448b4745b6.jpg

Och Märket är: BC Racing BR Coilovers

Som Ni ser på bilden så finns det gott om platts, men icke..Då man försöker och skruva ner den så är det ett Rött stop! Går inte att rubba hmm


Myran: Joo, Känner till Anton, Stahlgren - Fat en bit att åka. Så kollar närmare först smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 maj 2012 · 13 757 Inlägg

Audi_powah skrev:

myran skrev:

Audi_powah skrev:
Tja!

- Jaa, som sagt så söker jag någon som är grymt duktig på att ställa in, och dona med Fullt justerbara Coilovers.

Problemet ligger i mina Coils bak, efter någon ynka sänkning så vägrar fjäderbenet skruvas i ytterliggare
i konan nertill, Helt sTop!!. . Har provat precis allt, minnst 5 gånger om, men inget fungerar mad

Nu är alla försök gjorda, och kommer ingenvart med skiten > Så nu tänker jag att man måste gå steget längre än "de vanliga stegen för att ställa in coils"..Och med det behöver jag hjälp! Skulle villja delta och se hur Ni löser detta. Samt en betalning på 500-1000:- Skulle göra susen, lättförtjänta pengar för de som kan wink

Så om det finns någon som vill ta sig ann detta så Hojjta till! Bor i Södermanland, men kan ta mig längre ut ifall det behövs! smile

Mvh dS

Bild på fjäderbenet samt märke?

Här kommer bilder:
http://www1.garaget.org/gallery/images/99/98482/98482-867600e80fd5329338ca51010c2cce02.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/99/98482/98482-b58384d70b0ad7620abd35448b4745b6.jpg

Och Märket är: BC Racing BR Coilovers

Som Ni ser på bilden så finns det gott om platts, men icke..Då man försöker och skruva ner den så är det ett Rött stop! Går inte att rubba hmm


Myran: Joo, Känner till Anton, Stahlgren - Fat en bit att åka. Så kollar närmare först smile

hoppas att du först försöker skruva på den undra för dom låser mot varandra...

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Audi_powah
17 maj 2012 · 1 515 Inlägg

Growe skrev:

Audi_powah skrev:

myran skrev:

Bild på fjäderbenet samt märke?

Här kommer bilder:
http://www1.garaget.org/gallery/images/99/98482/98482-867600e80fd5329338ca51010c2cce02.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/99/98482/98482-b58384d70b0ad7620abd35448b4745b6.jpg

Och Märket är: BC Racing BR Coilovers

Som Ni ser på bilden så finns det gott om platts, men icke..Då man försöker och skruva ner den så är det ett Rött stop! Går inte att rubba hmm


Myran: Joo, Känner till Anton, Stahlgren - Fat en bit att åka. Så kollar närmare först smile

hoppas att du först försöker skruva på den undra för dom låser mot varandra...

Jaa, det vet jag smile. . Bilden är tagen i läget då allt är fast skruvat, var mest bara för att visa hur det hela ser ut smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 maj 2012 · 13 757 Inlägg

Audi_powah skrev:

Growe skrev:

Audi_powah skrev:

Här kommer bilder:
http://www1.garaget.org/gallery/images/99/98482/98482-867600e80fd5329338ca51010c2cce02.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/99/98482/98482-b58384d70b0ad7620abd35448b4745b6.jpg

Och Märket är: BC Racing BR Coilovers

Som Ni ser på bilden så finns det gott om platts, men icke..Då man försöker och skruva ner den så är det ett Rött stop! Går inte att rubba hmm


Myran: Joo, Känner till Anton, Stahlgren - Fat en bit att åka. Så kollar närmare först smile

hoppas att du först försöker skruva på den undra för dom låser mot varandra...

Jaa, det vet jag smile. . Bilden är tagen i läget då allt är fast skruvat, var mest bara för att visa hur det hela ser ut smile

har lärt mig att inga frågor är dumma för ibland är kunskapen inte på topp ibland borde många lämna iväg till en verkstad istället för att ge sig på det själv smile

inte så att röret är gängat från 2olika håll så åt ena hållet är det vänstergäng andra höger och sen möts dom på mitten för det skulle förklara ditt problem

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Lowenhart fälg fantast
17 maj 2012 · 1 086 Inlägg

detta hände mig för ca 2 år sedan, skruven hadde ärgat fast och det var fanimig bom stop, dränkte den med rostlösare men inget hjälpte förutom EN sak, en liten gasvärmare, kompisen stod med gasvärmare och värmde lite lätt, (ej för länge), och jag hadde coiloververktyget i samt rör för mera kraft, det lossa fanimig till slut

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi_powah
17 maj 2012 · 1 515 Inlägg

Lowenhart skrev:
detta hände mig för ca 2 år sedan, skruven hadde ärgat fast och det var fanimig bom stop, dränkte den med rostlösare men inget hjälpte förutom EN sak, en liten gasvärmare, kompisen stod med gasvärmare och värmde lite lätt, (ej för länge), och jag hadde coiloververktyget i samt rör för mera kraft, det lossa fanimig till slut

Precis mitt problem... Läste någonstans att man skall värma och dra utav fan, då skall den lossna, men var lite osäker på teorin.. Men bra, nu vet jag iaf! Tack!

Ska man värma på själva Konan nertill då eller? Värma samtidigt och dra som fan med coilverktyget? smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
myran Foto/Bilnörd
17 maj 2012 · 1 541 Inlägg

Är det låsringen som sitter eller är det nedre fästet/hylsan som sitter fast?


Akta dig för värma på dämparen. Rostlösare samt nogran rengörning av gängorna är alltid skitviktigt innan man försöker justera på denna typen av fjäderben.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Audi_powah
17 maj 2012 · 1 515 Inlägg

myran skrev:
Är det låsringen som sitter eller är det nedre fästet/hylsan som sitter fast?


Akta dig för värma på dämparen. Rostlösare samt nogran rengörning av gängorna är alltid skitviktigt innan man försöker justera på denna typen av fjäderben.

Inget utav de sitter fast, "ringarna/låsningarna" är fullt skruvbara, är själva benet som inte vill gängas ner ytterliggare då man skruvar på det hela, om du förstår hur jag menar smile

Tror inte att jag vågar värma själv oavsett, har Bränsleröret tätt intill på vänster Bak..Kan sluta illa, så är absolut något jag vill lämna bort till någon som är säker på sin sak! smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
myran Foto/Bilnörd
17 maj 2012 · 1 541 Inlägg

Audi_powah skrev:

myran skrev:
Är det låsringen som sitter eller är det nedre fästet/hylsan som sitter fast?


Akta dig för värma på dämparen. Rostlösare samt nogran rengörning av gängorna är alltid skitviktigt innan man försöker justera på denna typen av fjäderben.

Inget utav de sitter fast, "ringarna/låsningarna" är fullt skruvbara, är själva benet som inte vill gängas ner ytterliggare då man skruvar på det hela, om du förstår hur jag menar smile

Tror inte att jag vågar värma själv oavsett, har Bränsleröret tätt intill på vänster Bak..Kan sluta illa, så är absolut något jag vill lämna bort till någon som är säker på sin sak! smile

Inte så enkelt att du bottnat fästet då?

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Audi_powah
17 maj 2012 · 1 515 Inlägg

myran skrev:

Audi_powah skrev:

myran skrev:
Är det låsringen som sitter eller är det nedre fästet/hylsan som sitter fast?


Akta dig för värma på dämparen. Rostlösare samt nogran rengörning av gängorna är alltid skitviktigt innan man försöker justera på denna typen av fjäderben.

Inget utav de sitter fast, "ringarna/låsningarna" är fullt skruvbara, är själva benet som inte vill gängas ner ytterliggare då man skruvar på det hela, om du förstår hur jag menar smile

Tror inte att jag vågar värma själv oavsett, har Bränsleröret tätt intill på vänster Bak..Kan sluta illa, så är absolut något jag vill lämna bort till någon som är säker på sin sak! smile

Inte så enkelt att du bottnat fästet då?

Nej Nej, bilen är knappt sänkt bak så som det är, Ligger ca 10mm ifrån skärmkant till gummit nu så Ska lätt kunnas sänka ytterliggare 30-35mm hmm

Funderade även på att släppa iväg det till Vianor, men de skulle ha 1000:-/h..Och då kan det lätt dra iväg på priset då man måste värma och pilla en hel del som ni säger.

Så måste hitta en duktig privatare! smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
racefan
17 maj 2012 · 1 059 Inlägg

om du skruvar upp den understa låsringen. släpper bulten som sitter i länkarmen nedre. då måsta du ju kunna skruva upp hela fästet(den svarta som håller länkarmen)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Audi_powah
17 maj 2012 · 1 515 Inlägg

racefan skrev:
om du skruvar upp den understa låsringen. släpper bulten som sitter i länkarmen nedre. då måsta du ju kunna skruva upp hela fästet(den svarta som håller länkarmen)

Kanske borde prova det också..Så släppa nedersta ringen, ur med bulten nertill och skruva upp skiten för hand!
Fast det sitter som berget, så tvivlar på att jag kan snurra upp den för hand.. MEn ska prova! helgen..

Hoppas att det funkar annars åker jag upp till dig Kaj! wink

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
racefan
17 maj 2012 · 1 059 Inlägg

ja det funkar. släpp även dom översta om det går  trögt för du får ju dra ihop fjädern samtidigt annars:)
ställ in höjd. dra åt den undre ringen. sen ska du dra åt dom övre till önskad fjäderhårdhet.
kommer funka.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Audi_powah
18 maj 2012 · 1 515 Inlägg

racefan skrev:
ja det funkar. släpp även dom översta om det går  trögt för du får ju dra ihop fjädern samtidigt annars:)
ställ in höjd. dra åt den undre ringen. sen ska du dra åt dom övre till önskad fjäderhårdhet.
kommer funka.

Kör på det då, Tack!! smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang