Problem med hydraulisk koppling frå 940

T0MMY
24 maj 2012 · 237 Inlägg

tjenare tjenare!

Kopplingen tog lite dåligt så tänkte jag skulle lufta om den, och läste att man skulle öppna nippeln och pumpa ur "skit?" tills det kom ren bromsvätska, så jag gjorde de, och sen började jag och skulle lufta men får aldrig upp något motstånd i pedalen , har pumpat och luftat 100ggr snart , och kopplinsarmen rör sig inte ett dugg! sitter och funderar på om någon av mina cylindrar har gett upp, kollade lite snabbt påcylkindern vid pedalen men det ända va torrspricka i damasken vet inte om de kan påverka om det är hål i den?

Har någon gjort samma sak förut eller råkat ut för liknande med pedalen , lika slapp hela tiden får aldrig upp någpt tryck, alla tips är välkommna ,ställ gärna frågor så svarar jag smile

Mvh Tommy

FLindgren
24 maj 2012 · 5 089 Inlägg

Hur gjorde du när du luftade? Och se till att du fyller på bromsvätska så det rinner över till behållaren till kopplingen. den misstaget gjorde jag en gång när jag trodde att jag hade fyllt ända upp i bromsbehållaren.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
T0MMY
24 maj 2012 · 237 Inlägg

Har till max i behållaren, samm procedur som med bromsar , pumpaner öppna nippel , stäng nippel, pumpa pumpa , lufta .osv...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang