V8 motorer

RaggarVargen
28 maj 2012 · 210 Inlägg

Har har en 350 som jag skulle bahöva ställa in ventilerna på.
Läst mig fram till att man ska nolla motorn och sedan dra alla 3 kvarts varv.
Är inte jätte Haj på V8or så någon som kan berätta lite mer alt komma och hjälpa mig med det inom en snar framtid wink

Tacksam för svar smile

Senast redigerat av RaggarVargen (28 maj 2012)

Drive It Like You Stole It!
Raggar Vargen
hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
28 maj 2012 · 1 594 Inlägg

RaggarVargen skrev:
Har har en 350 som jag skulle bahöva ställa in ventilerna på.
Läst mig fram till att man ska nolla motorn och sedan dra alla 3 kvarts varv.
Är inte jätte Haj på V8or så någon som kan berätta lite mer alt komma och hjälpa mig med det inom en snar framtid wink

Tacksam för svar smile

Du behöver inte nolla men du kan ju göra det för enkelheten, sen kan du INTE justera alla på samma gång utan måste dra runt motorn allt eftersom. Sen gäller nedanstående hydrauliska lyftare.
Dra bara runt motorn tills insug/avgas "vippar" Dvs. när insug/avgas är helt stängda och lyftaren till respektive ventil är så långt bort från nocken på kamen som det bara går. Drag åt justeringen på insug/avgas så att du kan snurra stötstången mellan fingrarna, sen drar du 3-kvarts varv till. Fortsätt att dra runt motorn och ta nästa insug/avgas enligt tändföljden.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
RaggarVargen
29 maj 2012 · 210 Inlägg

hotrodder skrev:

RaggarVargen skrev:
Har har en 350 som jag skulle bahöva ställa in ventilerna på.
Läst mig fram till att man ska nolla motorn och sedan dra alla 3 kvarts varv.
Är inte jätte Haj på V8or så någon som kan berätta lite mer alt komma och hjälpa mig med det inom en snar framtid wink

Tacksam för svar smile

Du behöver inte nolla men du kan ju göra det för enkelheten, sen kan du INTE justera alla på samma gång utan måste dra runt motorn allt eftersom. Sen gäller nedanstående hydrauliska lyftare.
Dra bara runt motorn tills insug/avgas "vippar" Dvs. när insug/avgas är helt stängda och lyftaren till respektive ventil är så långt bort från nocken på kamen som det bara går. Drag åt justeringen på insug/avgas så att du kan snurra stötstången mellan fingrarna, sen drar du 3-kvarts varv till. Fortsätt att dra runt motorn och ta nästa insug/avgas enligt tändföljden.

Det klarar jag aldrig XD

Drive It Like You Stole It!
Raggar Vargen
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang